در رابطه با وضعیت محمد نظری از کلیه‌ی نهادهای حقوق بشری استمداد می‌طلبیم

0
931

مروفایتی، “سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات”:با اینکه به دنبال ٧٤ روز اعتصاب غذای محمد نظری، چشمهای وی دچار آسیب جدی، کاهش وزن، پایین آـدن ضربان قلب و فشار خون، تهوع همراه با لخته‌‌ای خونین شده است،

اما همچنان با خفای رسانه‌ای و عدم حمایت سازمانهای حقوق بشری روبرو است.
با اینکه محمد نظری از ابتدای اعتصاب غذایش، تصمیم خو درا مبنی بر ادامه این اعتصاب تا “مرگ یا آزادی” عنوان داشته، است، اما مسئولین زندان رجایی شهر کرج و دستگاه قضایی حکومت ایران به خواست وی توجهی نداشته‌اند.

سازمان حقوق بشر کوردستان_روژهلات در رابطه با وضعیت نگران کننده محمد نظری باسابقه‌ترین زندانی سیاسی در ایران، از کلیه مدافعان حقوق بشر، فعالین حقوق بشری و سیاسی، رسانه‌های مسئول و مدافع آزادی درخواست همیاری و استمداد می‌طلبد.

محمد نظری بارها در گفتگو با خبرنگاران و مدافعین حقوق بشر از جمله خبرنگار سرویس حقوق بشری مروفایتی که فایل آن موجود می‌باشد، بر ناعادلانه بودن حکم دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر صدور حبس ابد برای وی، اعتراض کرده است.

محمد نظری اکنون ٢٤ سال بدون حتی یک روز مرخصی را در زندان گذرانده است. او در مدت حبس پدر، مادر و برادرش را از دست داد، اما هیچ‌وقت برای شرکت در مراسم تدفین آنها به وی مرخصی داده نشد.