وخامت جسمی محمد نظری در ٦٨مین روز اعتصاب غذای نامحدود

0
1155

محمد نظری در زندان رجایی شهر کرج، به نشانه‌ی اعتراض به حبس ٢٤ سال غیرعادلانه و عدم رسیدگی عادلانه به پرونده‌اش دست به اعتصاب غذا زده است.

طبق گزارشات منتشره همکنون آقای نظری در حالت ضعف جمسی قرار گرفته و طی هفته گذشته هر شب دچار تهوع شده و بعضا چندین بار در یک شب (استفراغ) نموده و لکه های خون نیز دو مرتبه مشاهده شده است.

با وجود اینکه دیگر قادر به نوشیدن آب هم نمی باشد مایعی زرد رنگ که بنابر نظر پزشکان مایع صفراوی بوده، را بالا آورده است.

این زندانی سیاسی، در آخرین پیام ارسالی‌اش قبل از اعتصاب غذایش به خبرنگار سازمان حقوق بشری کوردستان_روژهلات عنوان کرد، که دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهد زد.

او همچنین اعلام کرد، این اعتصاب غذا برایش سرنوشت ساز خواهد بود، چون در پی آن “یا مرگ یا آزادی” را برای خود رقم خواهد زد.

محمد نظری در این پیام همچنین از فعالین سیاسی و حقوق بشری و احزاب و سازمانها درخواست کرد که از وی حمایت کنند.

محمد نظری همکنون در شرایط وخیم جسمی به سر می‌برد و تاکنون علی‌رغم این وخامت جسمی هیچگونه واکنشی از سوی مسئولان رژیم دیده نشده است.

آقای نظری بارها دست به اعتصاب غذا زده از جمله دوختن لبهای خود زده است، اما او همچنان بدون ارتکاب هیچ‌گونه جرمی در زندان به سر می‌برد.

محمد نظری و دیگر زندانیان اعتصابی از همان روز اول اعتصاب از سالن ١١ به بند دیگری در زندان منتقل شدند و هرگونه راه ارتباطی زندانیان با بیرون از زندان را قطع کردند.

وخامت جسمی آقای نظری در پی اعتصاب غذا و عدم واکنش مسئولان جمهوری اسلامی، نگرانی فعالین حقوق بشری را در پی داشته است.

سازمان حقوق بشری کوردستان_روژهلات، از همه‌ی سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر، فعالین سیاسی و حقوق‌بشری، احزاب اپوزیسیون جمهوری اسلامی در رابطه با وضعیت نگران کننده محمد نظری در ٦٧مین روز اعتصاب غذایش استمداد می‌طلبد.