در نامەای بە عاصمە جهانگیر، چهار زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج خواستار ازادی محمد نظری شدند

0
829

چهار زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج در نامه‌ای نسبت به وضعیت وخیم محمد نظری، یکی از باسابقه‌ترین زندانیان سیاسی کردستان به دبیرکل سازمان ملل و عاصمه جهانگیری هشدار دادند.

این زندانیان در این نامه خواستار آزادی محمد نظری شده‌اند.

متن نامە بدین شرح است:
جناب آقاى آنتونیو گوترز، دبیر کل سازمان ملل
سرکار خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه

بیش از ٦٠ روز از اعتصاب غذاى هم بندیمان محمد نظرى که بیش از ٢٤ سال است به اتهام ارتباط با احزاب کُرد بدون حتى یک روز مرخصى در زندان است، می‌گذرد، اعتصاب غذایى که تنها دلیلش درخواست اعمال ماده ١٠ آیین دادرسى مى‌باشد که برابر آن، نامبرده باید آزاد گردد و با توجه به حذف ماده ١٨٦ قانون مجازات قدیم که وى با استناد به آن به اتهام محاربه به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم گشته است، و طبق مواد ١٠، ٩٩،١٢٠ و ٧٢٨ از قانون مجازات جدید مصوب ٩٢ که تمام احکام صادره که در قانون جدید حذف یا اصلاح شده‌اند نسخ و منتفى گردیده‌اند، باید آزاد گردد.

این مواد قانونى است که تمام محکومین با ماده ١٨٦ قدیم، باید بر اساس آن آزاد گردند ولى به دلیل کارشکنى‌هاى دادستان و مقامات قضایى – امنیتى که از اعمال این مواد قانونى جلوگیرى مى‌کنند، نامبرده (محمد نظرى) از تاریخ ٨ مرداد ٩٦ دست به اعتصاب غذا زده و هم‌اکنون حتى قدرت تکلم خود را هم از دست داده و در آستانه مرگ است.

عالی‌جنابان محترم، ما هم بندیان آقای محمد نظرى که در این ٦٠ روز شاهد گرسنگى ایشان و لحظه لحظه آب شدن ایشان بوده‌ایم شهادت می‌دهیم که در روزهاى اخیر وضعیت جسمى ایشان رو به وخامت نهاده است به گونه‌اى که حتى در پى خوردن آب و قند آن را پس مى‌زند و توان راه رفتن و حتى حرف زدن را هم از دست داده است و حتی وقتی که در روزهاى اخیر به بیمارستان اعزام گردید، مقامات بیمارستان صراحتاً به وى اعلام کردند که از درمان اعتصابیون معذور و ممنوع شده‌اند.

لذا با توجه به این شرایط فاجعه انسانى دیگر، دور از ذهن نیست. از همین روى نسبت به وضعیت وخیم ایشان هشدار و از شما و تمامى وجدان‌هاى بیدار و همچنین وکلاى مستقل مى‌خواهیم جهت حفظ جان آقاى محمد نظرى و آزادى وى که خواسته‌اى کاملا قانونى مى‌باشد، کوشش و تلاش به عمل آورید درنهایت باز هم از تلاش‌هاى شما متشکریم.

٣ مهر ٩٦ / ٢٥ سپتامبر ٢٠١٧

رونوشت: عفو بین الملل/ دیده‌بان حقوق بشر

امضا:
ابراهیم فیروزى
سعید شیرزاد
سعید ماسورى
جعفر اقدامى