اعدام یک زندانی دیگر در ایلام در ملا عام

0
1650

مروفایتی: امروز سه شنبه 21 شهریورماه 1396 شمسی، یک زندانی اهل ایلام، در ملا عام و در انظار کوردکان و زنان اعدام شد.

صبح روز جاری، سه‌شنبه ۲۱ شهریور ماه، یک زندانی ۲۷ ساله که با اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده بود در اسلام آباد غرب و در ملأ عام اعدام شد.

این زندانی متهم بود اردیبهشت ماه سال جاری به‌سوی یک مادر و دختر شلیک کرده و موجب مرگ دختر ۲۷ ساله و مجروح شدن مادر ۴۰ ساله‌اش شده است. در گزارش‌های رسمی ذکر شده که فرد اعدامی خواستگار مقتول بوده که به علت مخالفت‌های دختر و خانواده‌اش تصمیم به قتل وی گرفته است.

این زندانی، به طور عمد و بنا بر نیت ضد کوردی رژیم ایران، با لباس کوردی اعدام شده است. سیاستی که به منظور تخزیب شخصیت و هویت ملی کوردها در اذهان عمومی از سوی رژیم ایران اجرا می شود.

وبسایت محلی  “اسلام آباد خبر” تصاویری از صحنه اعدام این زندانی منتشر کرده است که نشان می‌دهد کودکان نیز در صحنه اعدام حضور داشتند.

همچنین، روز سه‌شنبه ۱۴ شهریور ماه 1396 شمسی نیز، رسانه‌های رسمی خبر از اعدام فردی در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام و در مقابل دیدگان مردم دادند که با اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود.

فرد اعدام شده “عقیل ناصری” نام داشت که در هنگام اعدام حدود ۳۰ سال سن داشته است. وی متهم بود در آذر ماه و بهمن ماه سال ۱۳۹۱ به همراه برادرش مرتکب دو فقره قتل عمد شده است.

اعدام در ملا عام در ایران، در حالی صورت می گیرد که تاکنون نهادهای بین المللی و حقوق بشری، بارها در این باره به ایران تذکر داده اند.