دستگیری سه شهروند کورد ایلامی به اتهام توهین به مقدسات

0
776

مروفایتی: روز سه شنبه 21 شهریورماه 1396 شمسی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری ۳ گرداننده کانال تلگرامی به اتهام “توهین به مقدسات” در ایلام خبر داد.

پاسدار علی جمالی در این رابطه به خبرگزاریهای داخلی گفته، در پی اطلاع از فعالیت کانالی که اقدام به نشر مطالب موهن و توهین‌آمیز به مقدسات و ائمه اطهار کرده بود پس از هماهنگی با مراجع قضایی اقدامات برای شناسایی و دستگیری گردانندگان آن آغاز شد.

هویت این سه شهروند کورد ایلامی تاکنون منتشر و فاش نشده است.

طی دو سال گذشته، چندین تن از شهروندان کورد و ایرانی از جمله 3 تن در بوکان به اتهام فعالیت مخالف با رژیم و یا با اتهام اقدام علیه امنیت ملی و توهین به علی خامنه ای دستگیر شده اند.

قبلا نیز کمپین بین‌المللی حقوق بشر گزارش داده است که ۲۱ فروردین سال جاری شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، علیرضا توکلی، محمد مهدی زمان‌زاده و محمد مهاجر  را به اتهام «توهین به مقدسات»،  «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» و «توهین به بنیانگذار و رهبر انقلاب» به ۱۲ سال زندان محکوم کرد.

علیرضا توکلی، محمد مهدی زمان‌زاده و محمد مهاجر، مرداد و شهریور ماه ۱۳۹۵ از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بودند.

گفته میشود که این سه تن در فیسبوک و تلگرام مطالب و یا کاریکاتورهای انتقادی سیاسی و عقیدتی پست می‌کردند یا از دیگران منتشر می‌کردند ولی عمده اتهامشان یک گروه تلگرامی بوده که درباره موضوعات سیاسی و مذهبی بحث می‌کردند. آن‌ها در یک گروه تلگرامی فقط عقیده‌شان را ابراز می‌کردند.