دستگیری و بازداشت یک شهروند کورد اهل شهرستان سرشت

0
843

مروفایتی: بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، تیمور خضریپور فرزند مصطفی، ساکن شهرستان سردشت از سوی حفاظت اطلاعات سپاه پاسدارن در این شهرستان دستگیر و بازداشت شده است.

بنا بر این گزارش، پس از پیگیریهای مکرر خانواده خضری پور، آنها سرانجام موفق شده اند تا با پسرشان در حالی که دستبند بر دست داشته است و  کمتر از “ده”دقیقه به آنها وقت ملاقات داده اشده است ملاقات کنند.

یک منبع نزدیک به این خانواده می گوید، در این ملاقات مشخص شده است که تیمور در پی گزارشات افراد وابسته به نظام، اشتباهی و به جای برادرش خضر خضریپور دستگیر شده و تیمور نیز به خانواده اطلاع داده که طی بازپرسی هایی که از وی شده به این مسله پی برده که به خاطر بردار خضر دستگیر شده است .

اداره اطلاعات صراحتا  به خانواده خضری پور گفته است،  تیمور تا زمانی که برادرش خضر خود را تحویل ندهد در بازداشت خواهد بود.

تیمور خضری پور قبلا نیز به اتهامات سیاسی، بازداشت و زندانی شده است.

خضر خضری پور متولد شهرستان سردشت که جهت کسب و کار به شهرستان همجوار در مهاباد زندگی می کند، در جریان حادثه هتل تارا که به کشته شدن یک نفر، زخمی و دستگیر شدن چندین نفر از شهروندان مدنی انجامید به دلیل شرکت در این اعتراضات مدنی تحت تعقیب بوده است و سپس ناچار به متواری شدن شده است.

 خضر بعد از ترک ایران طی حکمی از طرف دادگاه انقلاب شهرستان سردشت به یک سال و دو ماه محکوم شده است .