نیروھای رژیم ایران یک کشاورز بانەای را بە ضرب گلولە کشتند+تصاویر

0
2819

مروفایتی: خبرنگار سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات در بانە اعلام کرد کە امروز پنج شنبه 2 مردادماه 1396 شمسی، در حوالی سد کیلە در شهرستان بانه، یک جوان کشاروز کورد را بە گلولە بستند کە بلافاصلە مرگ وی را رقم زد.

یک منبع مطلع بە خبرنگار مروفایتی اعلام کرد کە نیروھای ھنگ مرزی بلافاصلە پس از کشتن این جوان محل حادثە را ترک کردند.

این جوان کشاورز نژاد فرجپوریان نام داشتە است کە توسط دو تن از افراد ھنگ مرزی بە نامھای زمانی و عباسپور مورد ھدف تیراندازی قرار گرفتە است.

  • قتل این جوان ان کشاورز درحالی بودە است کە بنابر تصاویر و گفتەی شاھدان عینی، حتی ماشین وی اتاق باربری نداشتە و قتل وی بدون ھیچ دلیل موجھی صورت گرفت.

عباسپور و زمانی کە در فاصلەی چند متری بە این جوان کورد شلیک کردەاند، ١٥ تیر بە پشت و کمر وی زدەاند.

همچنین حدود ظهر روز یکشنبه 18تیرماه 1396 شمسی، مأموران انتظامی کرمانشاه خودروی شخصی یک شهروند کورد اهل کامیاران را به ظن و گمان حمل کالای قاچاق در جاده فرودگاه کرمانشاه به رگبار بسته و وی را کشتند.

بنا بر این گزارش، خودروی “جمال رحمانی”، ٢٢ ساله اهل روستای “لون سادات” از توابع کامیاران حدود ظهر روز یکشنبه 18 تیرماه 1396 شمسی، به ظن و گمان حمل کالای قاچاق، از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در کرمانشاه، هدف شلیک مستقیم قرار گرفته و در نتیجه، این شهروند کورد کشته شد.

در این تیراندازی، همچنین دو شهروند دیگر کورد بنامهای “حامد علی مرادی” اهل جوانرو و “ولی خانی”، اهل روستای “دی سوور” از توابع شهرستان روانسر نیز جان باختند.

از سوی دیگر، صبح روز چهارشنبه 11 مردادماه 1396 شمسی، یک شهروند کورد با هویت “حبیب محبی”، ساکن شهرستان مریوان، در شهرستان سقز، بر اثر تیراندازی نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی به خودروی وی زخمی شده است.

بنا بر این گزارش، صبح روز چهارشنبه 11 مردادماه 1396 شمسی، نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی، در مسیر روستای دواپ به شهرستان سقز، خودروی وانت یک شهروند کورد را به گلوله بسته و در نتیجه وانت سرنگون و راننده آن به شدت مجروح شده است.