دستگیری یک شهروند کورد اهل سردشت از سوی اطلاعات سپاه

0
1200

مروفایتی: بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، در پی بازداشتهای خودسرانه ی شهروندان کورد از سوی سپاه تروریستی پاسداران در شهرستانهای سردشت، یک شهروند دیگر اهل شهرستان سردشت دستگیر و به مکان نامشخصی منتقل شده است.

 بنا بر این گزارش، تیمور خضرپور متولد 2/6/1352 فرزند مصطفی، ساعت 2 بعد از ظهر روز سه شنبه 24 مردادماه 1396شمسی، خیابان حلبجه واقع در شهرستان سردشت از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده است.

طبق اظهار نظرات شاهدین، یک سمند سفید رنگ با شیشه های سیاه، در خیابان جلوی تیمور خضر پور متوقف و نامبرده را به زور سوار ماشین نموده است.

بعد از پیگیری و مراجعه خانواده نامبرده به اداره اطلاعات سپاه شهرستان سردشت، اطلاعات از پاسخگویی به آنها و علت دستگیری فرزندشان خودداری نموده است.

مأمورین وزارت اطلاعات در شهرستان سردشت در پاسخ به خانواده این شهروند کورد گفته اند، “برای پیدا کردن فرزندتان از برادرش خضر خضرپور که با احزاب در خارج از ایران فعالیت میکند بپرسید،  اگر او پاسخگو نبود آنوقت به شما اطلاع خواهیم داد”.

 تیمور خضر پور سابقه سیاسی و عضویت در احزاب کورد مخالف رژیم ایران را داشته و بمدت 10 ماه در بین جریانات حزبی حضور داشته است اما سپس به ایران بازگشته است.

خضر خضر پور نیز یکی از فعالی کورد می باشد که به خاطر حادثه هتل تارا در مهاباد مجبور به ترک خانواده زن و فرزندان از ایران شد.