إعدام يك شهروند عرب در زندان شيبان

0
1498

مروفایتی: بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات به نقل از فعالین عرب الاحواز، صبح روز سه شنبه 17 مردادماه 1396 شمسی، يك شهروند عرب بنام فاضل مزرعه از اهالى منطقه زوبه شهر احواز در زندان شيبان (مجتمع حرفه آموزى اهواز) به اتهام قتل عمد إعدام شد.

فاضل مزرعه 27 ساله، حدود دوسال پيش يكى از بستگانش را به قتل رسانده بود، فاضل حين ارتكاب جرم 25 سال سن داشت.خانواده او بدليل عدم توانايى پرداخت مبلغ 14 ميليارد خواسته شده از طرف خانواده مقتول و رضايت ندادن آنها امروز در زندان شيبان به دار آويخته شد.

پيشتر رضا پوستچى مدير كل زندان هاى احواز با اشاره به وجود 12 هزار و 500 زندانی در زندان هاى احواز ، گفت: هر ساله 30 ‌هزار نفر وارد زندان‌ها شده و از آن خارج می‌شوند که بین 19 تا 35 سال هستند؛ یعنی افراد جوان و مولد جامعه را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر زندانيان سياسى يا امنيتى و فعالان فرهنگى و اهل سنت، ديگر زندانيان با اتهام سرقت و قتل و مواد مخدر در 11 زندان بسر مى برند. اين 11 زندان در هشت شهر كه معروفترين آنها زندان شيبان(مجتمع حرفه آموزى اهواز) ، قدس( كانون إصلاح و تربيت نوجوانان) زندان سپيدار و زندان مركزى كه اين چهار زندان در شهر احواز مى باشند و هم اكنون يك زندان جديد در نزديگى پادگان ‘الحديد’ نزديك قلعه سهر (الحايى) و يك زندان ديگر در حومه شهر عبادان در حال ساختن است.