سپاه پاسداران، کودک 3 ساله سقزی را جهت اخذ اعتراف از خانواده اش به گروگان گرفت

0
1253

مروفایتی: بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات به نقل از بخش فارسی مرکز روژی کورد، در یکی از روستاهای بخش سرشیو، عناصر تروریستی سپاه پاسداران یک دختر بچه ٣ ساله را به گروگان گرفتند.

این اقدام نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران، در کوردستان، طی 25 سال گذشته بی سابقه بوده است اما در سالهای اولیه شروع انقلاب اسلامی در ایران تا اواسط دهه 60، مواردی از این قبیل، دیده شده است.

بنا بر این گزارش، عناصر تروریستی سپاه پاسداران رژیم ایران به منظور اعتراف گیری از یک خانواده در روستای حاجی ممدان سقز اقدام به گروگانگیری کردند.

به گفته‌ی شاهدان عینی، عناصر سپاه پاسداران از یکی از اهالی روستا خواسته بودند که در رابطه با حضور پیشمرگه‌های کورد به آنان اطلاع دهد، اما به دلیل سر باز زدن این فرد، عناصر سپاه زک دختر بچه ٣ ساله را برای مدتی به عنوان گروگان پیش خود نگه داشته بودند.

این منبع همچنین افزوده است: “پدر و مادر این کودک به دنبال اعتراض به این عمل غیرانسانی نیروهای سپاه، مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
منابع روژی کورد اعلام کردند، که اقدام عناصر سپاه به منظور اعترافگیری از افراد خانواده این کودک و ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی روستا بوده است.”

یکی از اهالی روستا به خبرنگار روژی کورد اعلام کرد، که بعد از نیم ساعت عناصر سپاه این کودک را به خانواده‌اش پس دادند و آنها را تهدید کرد‌ه‌اند که از هرگونه سخن گفتن در این باره خودداری کنند.