صدور حکم سه سال حبس برای یک شهروند اشنویه ای

0
815

مروفایتی: بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر کوردستان، یک شهروند اهل شهرستان اشنویه در شرق کوردستان (کوردستان در ایران)، از سوی دادگاه انقلاب این شهرستان، به اتهام همکاری با یکی از احزاب کورد مخالف رژیم حاکم بر ایران، به 3 سال حبس محکوم شده است.

بر اساس این گزارش، “سید شهاب حسینی”، ساکن روستای “بیژاوی” از توابع شهرستان اشنویه، طی چند روز اخیر از سوی دادگاه انقلاب شهرستان اشنویه به اتهام همکاری با یکی از احزاب کورد مخالف رژیم حاکم بر ایران، به 3 سال حبس محکوم شده است.

جمهوری اسلامی ایران از حدود 25 سال گذشته، احزاب سراسری کوردستان در ایران (کومله و دمکرات) را منحله خوانده است اما با اینوجود هر سال دهها تن از شهروندان کورد در شهرهاس مختلف چهار استان کوردستانی ارومیه، سنندج؛ کرمانشاه و ایلام، به اتهام همکاری با این احزاب دستگیر، بازداشت، محاکمه، شکنجه و زندانی می شوند.

بر اساس آمار ثبت شده در مرکز آمار سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، از بهار سال 1395 شمسی تاکنون، حداقل 250 تن از شهروندان کورد از سوی نهادهای امنیتی مختلف چمهوری اسلامی، به اتهام همکاری با این احزاب کوردی، دستگیر و بازداشت و شکنجه و زندانی شده اند.

میزان دستگیریها و بازداشتها به ویژه پس از اعلام جنگ مسلحانه طی سال گذشته افزایش یافته است.

در بین دستگیر شدگان، جوانان روستای قره سقل اشنویه نیز وجود دارند که یکی از آنها به “اعدام” محکوم شده است.