۱۲ عضو دیگر «حلقه عرفان» در اصفهان بازداشت شدند

0
1499

مروفایتی: اطلاعات سپاه پاسداران استان اصفهان طی بیانیه ای از بازداشت و دستگیری ۱۲ عضو دیگر گروه «حلقه عرفان» را در این شهر بازداشت کرد.

وبسایت حکومتی تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، دستگیری این 12 تن را  ادامه «برخورد قاطع اطلاعات سپاه با عرفان‌های دروغین و جریان‌های منحرف» برشمرده است.

در این اطلاعیه به بازداشت «یکی از لیدرهای اصلی عرفان کاذب حلقه به‌همراه ۱۱ نفر» از اعضای این گروه اشاره شده است.

زمان و مکان دقیق بازداشت این ۱۲ تن اعلام نشده٬ اما سپاه پاسداران اعلام کرده که «با چشمان تیزبین خود برگزاری کلاس‌های این جریان منحط در اصفهان را رصد و طی هماهنگی با مقام قضایی» وارد عمل شده است.

روز ۲۷ تیرماه نیز شاخه سپاه پاسداران در استان اصفهان از بازداشت «۱۱ تن از اعضا و طرفداران شبکه انحرافی عرفان حلقه در نجف‌آباد» خبر داده بود.

محمدعلی طاهری در سال ۱۳۸۰ موسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» تاسیس کرد و در آن به فعالیت‌هایی مربوط به «طب مکمل ایرانی، فرادرمانی و ساینتولوژی» مشغول شد. او در سال ۱۳۹۰ بازداشت شد و حکم اولیه‌ای که برایش صادر شد نیز «اعدام» بود.

سال ۹۵ حکم اعدام او در دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به دادگاه انقلاب ارجاع شد.

آقای طاهری در تیرماه سال ۱۳۹۳ در نامه‌ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه وقت سازمان ملل متحد دربارهٔ حقوق بشر در ایران، نوشته بود که «بازجویان و بازپرس‌ها» او را با «اعمال فشار و شکنجه روانی» به «اعترافات ساختگی» وادار کردند.

در این حال، محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع محمدعلی طاهری، هفته گذشته در گفت‌وگو با رادیو فردا از محاکمه مجدد موکلش در دادگاه به اتهام «افساد فی‌الارض» خبر داد و گفت که منتظر رأی نهایی است.

با وجود زندانی بودن محمدعلی طاهری٬ گروهی از طرفداران وی همچنان به فعالیت‌های این گروه ادامه داده و بارها تجمعات اعتراضی متعددی در شهر‌های مختلف ایران و در اعتراض به ادامه بازداشت و حکم طاهری برگزار کرده‌اند.