رویین عطوفت، فعال ملی مذهبی، به ۱۰ سال حبس تعزیری و احضار نرگس محمدی به دادسرای اوین

0
815

مروفایتی: به گزارش سایت ملی-مذهبی، دادگاه تجدیدنظر، حکم بدوی ” ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه ها و مطبوعات”، برای رویین عطوفت، فعال ملی مذهبی را تائید کرد.

عطوفت از سال ۱۳۸۳ در آخرین جمعه هر ماه جلسات فرهنگی شورای رنگین کمان را برگزار می‌کرد که در بهمن ماه سال ۱۳۹۱ در حال برگزاری این جلسات دستگیر شد و تیرماه سال ۹۲ با وثیقه آزاد شد.

براساس این گزارش در تیرماه سال جاری حکم ۱۱ سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت برای روبین عطوفت صادر شد، در پی اعتراض این فعال مذهبی به این حکم در تاریخ ۵ آبان‌ماه رای صادره از دادگاه تجدید نظر به وی ابلاغ شد.

در حکم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی علت محکومیت آقای عطوفت به این شرح است: “تاسیس گروهک غیرقانونی و ضدامنیتی موسوم به شورای رنگین کمان در راستای همکاری با گروهک غیر قانونی ملی-مذهبی ها و همچنین فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق صدور و امضای بیانیه های ضد امنیتی”

همزمان، نرگس محمدی، نایب رییس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین احضار شده است.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر، خانم محمدی براساس احضاریه ای که دریافت کرده است باید ساعت ۹ صبح روز شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۳ به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین مراجعه کند.

نرگس محمدی در خرداد ۱۳۸۹ و پس از گذشت یک سال از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ در منزلش در تهران بازداشت و در دادگاه تجدید نظر به ۶ سال زندان محکوم شد. او در سال ۱۳۹۱ مجددا بازداشت و برای تحمل حبس به زندان زنجان منتقل شد و سپس در پی بیماری به مرخصی آمد.