ممانعت ار اعزام اتنا دائمی به مرکز درمانی

0
1655

مروفایتی: در حالی که پس از مدتها تلاش، خانواده آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین موفق به گرفتن اجازه مسئولین و پذیرش از مرکز درمانی خارج از زندان برای رسیدگی پیشرفته و تخصصی به بیماری کلیوی این زندانی شده بودند، در آخرین دقایق رئیس زندان اوین با اعمال سلیقه و به دلیل مشکل شخصی خود با این زندانی از اعزام خانم دائمی به مرکز درمانی مورد اشاره جلوگیری کرده است.

عباس خانی، رئیس بهداری اوین از اینکه عملکرد او در قبال زندانیان سیاسی بازتاب های رسانه ای داشته اظهار ناراحتی کرده و زندانیان از جمله آتنا دائمی را به تلافی جویی تهدید کرده بود.

این ممانعت پس از آن بعمل آمده است که آتنا دائمی و گلرخ ایرانی، دو زندانی محبوس در زندان اوین، پس از بازدید ساختگی سفیران برخی از کشورها از زندان اوین، واقعیات این سفر و زندان اوین را طی نامه ای سرگشاده، بازگو کردند.

خانواده دائمی پس از مدتها تلاش و پیگیری سرانجام برای رسیدگی به مشکل عفونت کلیوی این زندانی وقت ویزیتی برای صبح امروز چهارشنبه 28 تیرماه 1396 شمسی، در یکی از مراکز درمانی مورد اشاره گرفته بودند. پیش تر “حاج مرادی” دادستان دادسرا نیز دستور اعزام خانم دائمی را صادر کرده بود.

در آخرین دقایق پیش از اعزام در حالی که همه چیز هماهنگ و درست به پیش میرفت، عباس خانی، رئیس بهداری زندان اوین بدون هیچ دلیل مشخصی دستور لغو اعزام خانم دائمی به مرکز درمانی را صادر کرد.

این فعال مدنی پس از چندین‌بار به تعویق افتادن جلسه دادگاه نهایتاً در تاریخ ۲۳ اسفند ۹۳ در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه، قاضی شعبه ۲۸دادگاه انقلاب تهران، با حضور وکیل خود و دیگر متهمین این پرونده به نام‌های امید علی‌شناس، ئاسو رستمی و علی نوری محاکمه شد. وی به دلیل فعالیت‌های مدنی مسالمت‌آمیز، به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامیو اختفای ادله جرم» به ۱۴ سال زندان محکوم شد.

پیش‌تر، قاضی دادگاه تجدیدنظر با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه موافقت کرد و به این ترتیب این فعال مدنی پس از شانزده ماه بازداشت در تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه سال گذشته از بند زنان زندان اوین آزاد شد.

در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران بر اساس حکم قضات قمی‌زاده و حوزوان برای چهار فعال مدنی، حکم این فعال مدنی به ۷ سال تقلیل یافت.

بر اساس حکم صادره در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برای چهار فعال مدنی؛ آتنا (فاطمه) دائمی، امید علی‌شناس، ئاسو رستمی و علی نوری، به ترتیب احکام حبس دادگاه بدوی آن‌ها از ۱۴، ۱۰، ۷ و ۷ سال حبس به ۷، ۷، ۲ و ۲ سال حبس کاهش یافت.