با گذشت 24 روز ، کماکان از سرنوشت رامین حسین پناهی خبری در دست نیست

0
1224

مروفایتی: با وجود پیگیری های مکرر خانوادە رامین حسین پناهی و مراجعه به نهادهای امنیتی، تاکتون از سرنوشت این فعال سیاسی هیچ گونه خبری در دست نیست.

‏‎ «رامین حسین پناهی» روز دوم تیرماه در شرایطی که مورد هدف سه گلوله قرار گرفته بود، از سوی نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. با وجود پیگیری‌های مکرر خانوادەی ایشان و مراجعه به نهادهای امنیتی، تاکنون از سرنوشت این فعال سیاسی هیچ‌گونه خبری در دست نیست.

‏‎همچنین در ادامه فشار بر خانواده و نزدیکان رامین حسین پناهی، تاکنون تعدادی از نزدیکان نامبرده بنامهای عباس، افشین، احمد ، زبیر و کیوان حسین یناهی تنها به جرم پیگیری وضعیت وی بازداشت شدەاند و از سرنوشت آنها نیز خبری در دست نیست.

یکی از نزدیکان این فعال سیاسی کرد در این باره گفت که با گذشت ٢٤ روز همچنان از سرنوشت و سلامتی رامین حسین پناهی، خبری در دست نیست، وی همچنین گفت که وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران منکر وجود چنین شخصی و یا بازداشت وی می شوند، و هر روز خانواده وی را بهم پاس می دهند.

‏‎گفتنی است که خانواده حسین پناهی در بیانیەای به سازمانهای جهانی حقوق بشر، خواستار پشتیبانی این سازمانها از “رامین حسین پناهی” و همچنین ممانعت و جلوگیری از حادثه ای دیگر نسبت به خانواده حسین پناهی شدند.

‏‎به گفته خانواده رامین حسین پناهی، نامبرده در شرایطی که مورد اصابت سه گلوله قرار گرفته بود، توسط نیروهای سپاه دستگیر و به یکی از مراکز درمانی سپاه در تهران منتقل شد. پس از گذشت چندین روز با درخواست و فشار ادراه اطلاعات سنندج به این اداره عودت داده شده و تاکنون زیر سخت ترین شکجه های اداره اطلاعات این شهر می باشد. و بیم آن میرود وی زیر شکنجه جان خود را از دست دهد.

سازمان عفو بین‌الملل هم در بیانیه‌ای جمهوری اسلامی ایران را مسئول جان رامین حسین‌پناهی دانسته و خواستار آزادی فوری دیگر اعضای خانواده او شده است.