دستگیری ۲۷ تن به اتهام و بهانه «ارتباط با داعش» در خراسان رضوی

0
1284

مروفایتی: دستگیریهای دسته جمعی و بدون مدرک و مستندات و مبتنی بر شک و ظن نیروهای امنیتی به بهانه “همکاری و ارتباط با داعش” پس از کوردستان به خراسان نیز کشیده شد.

معاون دادستان مشهد، از دستگیری تعداد ۲۷ نفر به اتهام «ارتباط با داعش» در خراسان رضوی خبر داد.

قاضی حسن حیدری در گفت‌وگو با تسنیم در این باره گفته: «تعداد اعضای دستگیر شده مرتبط با داعش در خراسان رضوی به ۲۷ نفر رسیده است.»

معاون دادستان مشهد مقدس همچنین گفته است: «با پیگیری و ردزنی‌های انجام شده سرنخ‌های جدیدی از افراد وابسته به این گروهک در شهرهای خراسان رضوی کشف شد و با صدور نیابت قضایی این افراد نیز دستگیر و تعداد کل دستگیرشدگان به ۲۷ نفر رسید.»

در حالیکه نادر قاضی‌پور نماینده آذربایجان‌غربی در مجلس، از دستگیری ۴۰ نفر به اتهام ارتباط با گروه دولت اسلامی داعش از سوی اداره اطلاعات استان ارومیه خبر داده بود، گزارشات و امارهای رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روزهلات حاکی از ان است که بیش از 170 تن از شهروندان کورد در شهرهای مختلف کوردستان در ایران، به اتهام و بهانه همکاری با داعش دستگیر شده اند.

این دستگیریهای مکرر و دسته جمعی شهروندان در کوردستان و خراسان، پس از حملات ۱۷ خرداد به ساختمان مجلس و قبر  خمینی که منجر به کشته شدن ۱۷ نفر و زخمی شدن ۵۲ نفر شد انجام می گیرد حملاتی که منتسب به داعش شد اما شواهد نشان داد که همچنانکه فعالین سیاسی کورد معتقد بودند، این حملات نمایشی از سوی خود جمهوری اسلامی و جهت راه گشایی برای دستگیریهای فراوان و اعدامهای گسترده و نیز نظامی کردن بیشتر کوردستان انجام شده است.

اسامی برخی از دستگیرشدگان در کوردستان که به بهانه همکاری با داعش دستگیر شده اند:

ثلاث باباجانی:
۱. سردار امینی ۲. غدیر امینی ۳. سردار نوروزی ۴.محمود احمدی 5- مهدی هوشدار 6- آرمان ویسی 7- هیرش عباسی 8- استاد کامران موتورساز 9- شاهو رحیمی

در پاوە :
10. قانع خون سیاوشان 11. ماکوان احمدی 12.یاسر حسن‌زادە 13. یوسف بهرامی

روانسر:
14.فرمان مظفری 15. فاروق مظفری ۱6.بهمن غلامی 17. یاسر ولدبیگی 18. فریبا بهرامی

ارومیە:
19. ملا علی ایوبی 20. هدایت علیزادە

پیرانشهر:
21. سیروان قنبردوست 22. احمد شیرینی 23. احمد قنبردوست 24. احمد

سردشت:
25. آوارە 26. صلاح 27. عبدالقادر

مهاباد:
28. عزیز 29. سالار عبدالهی 30. مصطفی شهروزی 31. محمد امینی 32. جمال 33. ناصر خیاط

جوانرود:
34. علی عزیزی

نوسود:
35. نعمان آذری

بوکان:
36.جعفر محمدی 37. محمد محمدی 38. فتاحی‌پور 39. هادی اگنیجەای 40-41-42. ملا محسن و دو تن از طلبه های وی در مسجد (حفظ شیخ عبدالباسط) روستای “به زرد”. 43-44-45. ملا محمد شریفی مسوول مدرسه علمی- دینی بهمراه ۲ نفر از روحانیان دیگر شهرستان بوکان

سنندج:
46. سهیلا زندی 47. نسرین پرشنگی

سرپل ذهاب:

48- رحمان بهروزی 50- بلال بهروزیو 15 ساله، فرزند رحمان 52- ملا جبار پالانی 53- ملا محمد زیک