٣ کولبر دیگر در پیرانشهر به ضرب گلوله نیروهای ایران زخمی شدند

0
1190

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، شامگاه امروز پنج‌شنبە 15 تیرماه 1396 شمسی، نیروهای سپاه پاسداران رژیم ایران در یکی از پایگاههای مرزی به منظور کشتار کولبران کورد، به سمت کولبران مرزی در حال تردد شلیک کردند، که ٣ کولبر به شدت زخمی و روانه‌ی بیمارستانی در اقلیم کوردستان شدند.

به گزارش مرکز خبری_سازمان حقوق بشر کوردستان_روژهلات، ٢ کولبر با اسامی محسن و طاهر فرزند سلیمان و ١ کولبر دیگر نیز به نام محسن شیلان در اثر اثابت گلوله‌ی نیروهای سپاه پاسداران مستقر در پایگاه “قرجه”ی پیرانشهر به شدت زخمی شدند.

این ٣ کولبر در حوالی منطقه‌ی “کانی خدا” که اخیرا نیز محل کشتار و زخمی کردن کولبران کورد به دست عناصر سپاه پاسداران بود، مورد هدف قرار گرفته‌اند.

یک منبع آگاه وضعیت جسمی یکی از این کولبران زخمی شده‌ی امروز را به دلیل شدت جراحات وارده، وخیم اعڵام کرد.

نیروهای رژیم ایران اخیرا دست به کشتار غیراخلاقی و غیر انسانی کولبران کورد را در مرزهای کوردستان روژهلات با اقلیم کوردستان زده‌اند، که تاکنون به کشته و زخمی شدن دهها کولبر کورد انجامیده است.

کشتار کولبران کورد اعتراض و نگرانی‌ دهها نهاد و فعال حقوق بشری را در پی داشته است، اما عناصر رژیم ایران همچنان به کشتار کولبران کورد ادامه می‌دهند.