مرگ مشکوک یک دختر کورد در دانشگاه کوردستان

0
880

مروفایتی: دستگیری، حبس و شکنجه دختران کورد در طول حیات جمهوری اسلمی، مسئله ای آشکار و غیرقابل اغماض است، اما طی چند سال گذشته، مرگ مشکوک دختران دانشجوی کورد، مسئله ایست که هر سال تکرار می شود.

مرگهایی که از سوی جمهوری اسلامی به عللی از جمله سکته قلبی نسبت داده می شوند، اما مدارک و اسناد، به کشته شدن این دختران دانشجو، اشاره می نمایند.

پس از آنکه طی سالهای گذشته، سحر چوینی، شیدا حاتمی، شیلان روشندل و سیران مجیدی در دانشگاههای تهران؛ همدان و ارومیه از سوی افراد ناشناس منتسب به اطلاعات و امنیت جمهوری اسلامی، کشته شدند، اینبار اخباری از کشته شدن یک دختر دانشجوی دیگر کورد بنام “زهرا علی دوستی”، اهل ایلام و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیک دانشگاه کوردستان، منتشر شده است.

بنا بر این گزارشات، زهرا علی دوستی، روز پنج شنبه، 8 تیرماه 1396 شمسی، در پانسیون دختران این دانشگاه، کشته شده است.

رئیس دانشگاه کوردستان در این باره به رسانه های داخلی گفته است: ” خوابگاه های دانشگاه کردستان تا ۱۵ تیرماه باز بوده است و برخی از دانشجویان برای تکمیل مراحل پروژه در خوابگاه حضور دارند، این دانشجو نیز مانند تعداد زیادی از دانشجویان در خوابگاه حضور داشته و در اتاق خود نیز تنها بوده است.”

نقطه قابل توجه در هر کدام از این 5 مورد از قتل دختران کورد، رخ دادن واقعه در زمانیست که هیچ کسی در پنسیون حضور نداشته است که این مسئله می تواند نشانگر، برنامه ریزی قتل با شناخت کامل و تعقیب مقتول برای مدت زمانی قابل ملاحظه و یا انجام آن توسط افراد نزدیک به مقتول در خوابگاه باشد.

مسئولان دانشگاه کوردستان، علت مرگ زهرا علی دوستی را سکته و ایست قلبی اعلام کرده اند اما دوستان و خانواده وی، این را مردود دانسته و پرده از قتل وی برداشته اند.

زهرا علی دوستی، نویسنده چندین مقاله عملی تایید و منتشر شده است.