صدور کیفرخواست برای شش تن از مدیران تلگرامی

0
807

دادستان کل کشور، از صدور کیفرخواست برای ۶ نفر از مدیران کانالهای تلگرامی خبر داد.

مروڤایتی:به نقل از یک منبع مطلع، منتظری در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده مدیران کانالهای تلگرامی گفت: «برای شش نفر کیفر خواست صادر شده و به دادگاه رفته است.»

پیش‌تر نیز محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه ایران گفته بود که اتهام مدیران بازداشتی کانال‌های تلگرامی انتشار مطالب «ضد امنیتی» است.

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با رسیدگی قضایی این پرونده گفته بود: «پرونده این افراد در حال رسیدگی و تحقیق است. افراد دیگری هم باید احضار شده و از آنها تحقیق شود.»

نیما کشوری، سعیدنقدی، سبحان جعفری‌تاش، جواد جمشیدی، مجتبی باقری و علی احمدنیا پنج تن از مدیران تلگرامی، پیش‌تر در تماس با خانواده‌هایشان اعلام کرده‌ بودند که در اعتراض به روند رسیدگی به پرونده و وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات، نیز گفته بود که این مدیران بازداشت‌شده «اعترافات تکان‌دهنده‌ای» داشته‌اند. او افزوده بود که اعترافات این مدیران نشان می‌دهد که چه مجموعه‌هایی آن‌ها را هدایت می‌کرده است.

در اسفندماه سال گذشته شماری از مدیران کانال‌های تلگرامی و روزنامه‌نگاران بازداشت شدند. تا کنون هیچ کدام از آن‌ها آزاد نشده‌اند.