افشین حسین پناهی، مجددا دستگیر و به مکانی نامشخص انتقال داده شد

0
1003

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان-روژهلات، ساعت چهار و نیم سپیده دم یکشنبه 24 ژوئن (برابر با 3 تیرماه 1396 شمسی)، افشین حسین پناهی، مجددا از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دستگیر و به مکان نامشخصی انتقال داده شده است.

بنا بر این گزارش، نیروهای امنیتی کثیری، به منزل محمد حسین پناهی، یورش برده و افشین پناهی را بازداشت و به مکانی نامشخص انتقال داده اند.

یروهای سپاه پاسداران وارد منزل مسکونی پروانه حسین پناهی، خواهر افشین در روستای دهگلان قروه شده و بعد از مضروب کردن این خانم و برخورد فیزیکی و توهین آمیز با پدر سالخورده آقای حسین پناهی، افشین را دستگیر کردند و با خود به نقطه نامعلومی بردند. این در حالی است که اساسا افشین در این درگیری نقشی نداشته و پس از آزادی از زندان فعالیت خاصی نمی کرده است.”

این دستگیری پس از انتشار خبر درگیری بین پیشمرگان حزب کومله با نیروهای جمهوری اسلامی در شهرستان سردشت رخ داده است که طی آن 6 تن از نیروهای جمهوری اسلامی کشته و 3 تن از پیشمرگان حزب کومله بنامهای صباح حسین پناهی، حامد سیف پناهی، بهزاد نوری جان باخته اند.

همچنین نیروهای امنیتی همزمان به منزل حامد سیف پناهی واقع در شهرک نایسر سنندج مراجعه کردند و پس از تفتیش منزل و برخورد فیزیکی با ساکنین تعداد نامعلومی از ساکنین را با خود به نقطه نامعلومی بردند.

خانواده حسین پناهی که یک خانواده فعال سیاسی شناخته شده کورد اهل روستای قروچای از توابع شهرستان دهگلان می باشند، به دلیل عضویت و فعالیت چند تن از پسران این خانواده در حزب کومله، بارها مورد آزا و حمله های اداره اطلاعات و نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی قرار گرفته و دستگیر شده اند.

افشین حسین پناهی 20 فروردین ماه 1395 شمسی نیز بازداشت شده بود.

وی همچنین سال ۹۰ نیز طی پیگیری پرونده مرگ یا قتل برادرش به اتهام “تبلیغ علیه نظام” یک سال حبس را در زندان قروه تجربه کرده بود.