احتمال اعدام قریب الوقوع یک زن زندانی کورد در زندان ارومیه

0
1087

مروفایتی: «محبت محمودی» زندانی کورد محبوس در زندان ارومیه که از سال 1379 به اتهام «قتل» مردی که گفته می‌شود قصد تجاوز به او را داشته است در زندان است؛ قرار است به زودی اعدام شود.

بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کوردستان، یک منبع مطلع نزدیک به خانواده‌ی محبت محمودی طی تماسی تلفنی اعلام کرده است که حکم اعدام وی بعد از چند سال بار دیگر به دایره اجرای احکام ابلاغ شده و وی ممکن است به‌زودی اعدام شود.

دیه‌ی درخواستی خانواده‌ی مقتول، یک میلیارد تومان می باشد که خانواده‌ی محبت محمودی توانایی پرداخت آن را ندارد.

محبت محمودی، فرزند اسماعیل از اهالی روستای صورمان‌آباد منطقه‌ی صومای و برادوست ارومیه و متاهل، هم‌اکنون ۱۷ سال است که در زندان به سر میبرد. او پس از تحمل ۹ سال زندان در سال ۱۳۸۸ توسط دادگاه ارومیه در آستانه‌ اعدام قرار گرفت که حکم قطعی اعدام او توسط دیوان عالی نیز تایید شد. تایید حکم اعدام نامبرده توسط دیوان عالی در ۲۰ تیرماه سال ۱۳۸۹ در زندان ارومیه به وی ابلاغ شد که با دستور قوه‌ قضاییه به اجرا درخواهد آمد. اما این حکم تاکنون به تعویق افتاده است.

مقتول دو‌ بار ازدواج کرده بود و هر دو همسر وی اعلام داشته‌اند مخالف اعدام محبت محمودی هستند اما برادر مقتول، خواهان اجرای حکم اعدام است.