حمله نیروهای انتظامی به روستای آق دره تکاب، چندین زخمی درپی داشت

0
2700

مروفایتی:  بر اثر حمله نیروهای انتظامی در روز پنج شنبه 25 خردادماه 1396 شمسی به تجمع مسالمت آمیز و مدنی، اهالی روستای آق دره از توابع شهرستان تکاب، چندین تن از جمله چند زن، بشدت مجروح شده اند.

همچنین شماری از معترضین از سوی نیروهای انتظامی بازداشت و به مکان نامشخصی انتقال داده شده اند.

بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر کوردستان به نقل از آژانس خبرگزاری موکریان، برخی از اهالی روستاهای آق درە علیا، آق درە سفلی و آق درە وسط کە در مجاورت معدن طلای آق دره تکاب زندگی میکنند، مدت بیست روز بود کە در اعتراض به بیکاری و عدم بکارگیری آنها در این معدن دست به تحصن و تجمع مسالمت آمیز زده بودند.

یکی از اهالی آق درە که نخواسته است نامش فاش شود در این بارە بە آژانس خبری موکریان گفته است:” این معدن در مراتع روستاهای ما واقع شدە است. بیشتر کارگران شاغل در این معدن غیر بومی هستند. فقط چند نفر از اهالی روستاهای ما در این معدن کار میکنند آن هم با قراردادهای فصلی”.

او در ادامە بە موکریان میگوید:” ما به نشانه اعتراض به بیکاری شدید، از بین رفتن مراتعمان و قراردادهای فصلی، دست به تحصن زدیم. اعتراض ما مسالمت آمیز و خواسته هایمان برحق است. در روزهای گذشته چندین نفر از ما به ادارە اطلاعات سپاه فراخواندە شدە بودند و تهدید شدە بودند کە در صورت ادامه تحصن با اتهام اقدام علیه امنیت ملی مواجه خواهیم شد”.