ادامه دستگیری شهروندان کورد به بهانه حملات اخیر تهران/ گزارش

0
990

مروفایتی: بنا به گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان، در ادامه دستگیری فله ای شهروندان کورد به بهانه حملات اخیر کوردستان، دو تن دیگر در شهرستان روانسر از توابع استان کرماشان، از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده اند.

بنا بر این گزارش، لقمان بهرامی، 27 ساله، فرزند حاج حسین به همراه خواهرش فریبا بهرامی، 32 ساله، دستگیر شده اند.

این دو تن که خواهر و برادر و ساکن شهرک شاهو در شهرستان روانسر می باشند، صبح روز یکشنبه 21 خرداد ماه 1396 شمسی از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در منزلشان دستگیر شده اند.

گزارش حاکسیت که لقمان بهرامی توانسته است از دست مأموران بگریزد اما فریبا دستگیر و به مکانی نامشخص انتقال داده شده است.

تاکنون از سرنوشت هر دو اطلاعی در دست نیست و نیروهای امنیتی و مقامات مسئول، آماده پاسخگویی به خانواده بهرامی نمی باشند.

منبع خبر سازمان حقوق بشر کوردستان افزود: “گمانها حاکی از انتقال فریبا به اداره اطلاعات شعبه میدان نفت کرمانشاه می باشد اما تاکنون سرنوشت و وضعیت هر دو نامشخص است”.

برخی از گزارشها حاکی از دستگیری شوهر فریبا بهرامی نیز می باشد اما صحت این خبر هنوز تایید نشده است.

تاکنون بنا بر اخبار رسی منابع جمهوری اسلامی حدود 41 تن از شهروندان کورد در استانهای کرماشان و سنندج دستگیر شده اند اما منابع غیررسمی این آمار را 70 تن اعلام کرده است.

دامنه این دستگیریها به استان ارومیه نیز رسیده است و طی چند روز گذشته یک رروحانی کورد در شهرستان ارومیه نیز تحت اتهام همکاری با داعش دستگیر شده است.

«ملا علی ایوبی»، روحانی کورد اهل ارومیه، طی چند روز گذشته و بعد از انجام حملات اخیر تهران،  توسط نیروهای امنیتی وابسته به وزارت اطلاعات مستقر در این شهرستان بازداشت شد و وضعیت وی تاکنون مبهم و نامشخص است.

همچنین روز دوشنبه ۲۲ خردادماه ۱۳۹۶، شهروندان  اهل”بوکان”به نامهای “فتاحی پور” و “محمدی” که جز فعالان دینی میباشند،توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شدند و تاکنون هیچگونه اطلاعی از سرنوشت و مکان نگهداری آنها در دست نیست.

از سوی دیگر روز یکشنبه ۲۱ خرداد رئيس کل دادگستری کردستان از دستگیری ۶ نفر از افرادی که “ارتباط قطعی با عوامل حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران داشتند” در استان کردستان خبر داد.

علی‌اکبر قدوسی می‌گوید: «این افراد اکنون در بازداشت بوده و تعدادی نیز در این زمینه شناسایی و تحت تعقیب هستند که به زودی دستگیر می‌شوند.»

همچنین بنا بر گزارشها در استان کرمانشاه نیز 11 تن دستگیر شده اند.

اسامی8 تن محرز شده از ددستگیر شدگان به شرح زیر است:

1- فاروق مظفری، فرزند رحمان، اهل روانسر

2- فرمان مظفری، فرزند رحمان، اهل روانسر

3- علی عزیزی، اهل جوانرود

4- یوسف بهرامی، فرزند امین، اهل پاوه

5- بهمن غلامی، اهل روانسر

 6- ماکوان احمدی، اهل پاوه

7- یاسر حسن زاده، فرزند مولود، هل پاوه

8- نعمان آذری، فرزند محمود، اهل نوسود