خالد و رسول حردانی هر دو در اعتصاب غذا هستند

0
929

زندانی سیاسی خالد حردانی در نامه ای اعلام کرد که در حمایت از برادرش رسول حردانی اقدام به اعتصاب غذا خواهد کرد. وی از تمام نهادهای حقوق بشری خواهان حمایت از زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا شد.

وی در نامه ای نوشته است:

در اعتراض به ادامه نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در زندانها و ادامه شکنجه ها و پرونده سازی ها و اعدام های گسترده و مستمر غیرانسانی و همچنین در حمایت از زندانی سیاسی در حال اعتصاب غذا آقای رسول حردانی اینجانب خالد حردانی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج روز جمعه ۱۹ خردادماه ۱۳۹۶ دست به اعتصاب غذا خواهم زد و از تمام نهادهای حقوق بشر خواستار حمایت از زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا هستم.

رسول حردانی که در اعتراض به مخالفت مسئولین با اعزام وی به مرخصی از هشتم خردادماه دست به اعتصاب غذا زده، روز گذشته ۱۸ خردادماه در پی وخامت حال به بهداری منتقل شده است اما پزشکان بهداری از رسیدگی به وی امتناع کرده‌اند.

گفتنی است که علیرغم گذشت ۱۲ روز از اعلام اعتصاب غذای این زندانی امنیتی تا کنون مسئولین زندان واکنشی به درخواست وی نداشته‌اند.

رسول حردانی اعلام نموده است، درصورتی‌که مسئولین ظرف روزهای آینده با درخواست مرخصی درمانی‌اش موافقت نکنند، لب‌های خود را خواهد دوخت و وارد اعتصاب غذای خشک می‌گردد.

گفتنی است؛ این زندانی امنیتی که از نوعی بیماری قلبی رنج می‌برد، در هفته‌های اخیر به دلیل بیماری‌اش دچار شوک عصبی شده و بخشی از بدن این زندانی امنیتی در حال حاضر بی‌حس است.

رسول حردانی در سال ۷۹ با اتهامات امنیتی بازداشت و در دادگاهی به همراه خالد حردانی به اعدام محکوم شد که حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر با یک درجه تخفیف به حبس ابد تقلیل یافت. این زندانی که هم‌اکنون هفدهمین سال حبس را در زندان رجایی سپری می‌کند، در هنگام بازداشت کمتر از ۱۸ سال سن داشته است.