حکم اعدام یک زندانی سیاسی کورد به صورت غیابی صادر شد

0
1095

سازمان حقوق بشر کوردستان-روژهلات: روز شنبە ٣٠ اردیبهشت‌ماه اجرای احکام زندان مرکزی ارومیه با احضار کمال حسن رمضان، زندانی سیاسی کورد، صدور حکم غیابی قطعی اعدام از سوی شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه را رسما به وی اعلام کردند.

بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر کوردستان، در این ابلاغیه که از سوی قاضی مهدی دادپور، قاضی اجرای احکام کیفری دادگاه انقلاب ارومیه به رئیس زندان ارومیه‌ ارسال شده‌ است، ذکر شده  که شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به صورت غیابی در تاریخ ۲۱ آبان‌ماه سال ۱۳۹۰ به اتهام عضویت در پژاک و قیام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران، وی را به اعدام محکوم کرده است و این حکم نیز قطعی شده است.

کمال حسن رمضان، شهروند کورد اهل سوریه، در تیرماه سال ۹۳ به همراه چند شهروند کورد، دیگر توسط نیروهای سپاه پاسداران، اتهام محاربه و همکاری با اپوزیسیون کرد، بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی سپاه منتقل شد.

وی پس از چهار ماه بازجویی در بازداشتگاه سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. دادگاه این زندانی سیاسی، در تیرماه ۹۴، در شعبه ۲ دادگاه انقلاب شهر ارومیه برگزار شد اما همچنان حکمی به وی ابلاغ نشده بود.