كشته شدن يك شهروند احوازى و مجروح شدن يك تن ديگر توسط نيروهاى امنيتى

0
1038

سازمان حقوق بشر کوردستان – روژهلات (مروفایتی): 48ساعت بعد از هجوم به كلانترى 22 كوى مجاهد شهر احواز، فرمانده سپاه ولیعصر احواز سردار شاهوارپور در روز سه شنبه 26 ارديبهشت از دستگیری مهاجمان به کلانتری 22 احواز که در حال خروج از کشور بودند،خبر داد.

با توجه به اينكه فرمانده سپاه وليعصر خبر بازداشت شدن مهاجمان را روز سه شنبه إعلام كرده است اما نيروهاى سپاه و اطلاعات نيروى انتظامى غروب روز چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 راه هاى ورودى و خروجى منطقه ملاشيه در حومه غربى شهر احواز را محاصره و به چند منزل در خيابان 16 منطقه ملاشيه هجوم كرده است. بعد از درگيرى نيروهاى امنيتى با شهروندان منطقه ملاشيه ‘عدنان حردانى 29 ساله’ در اثر تيراندازى نيروهاى امنيتى كشته و يك شخص ديگر مجروح مى شود. تا كنون از هويت شخص مجروح اطلاعى در دست نيست اما گفته مى شود توانسته از منطقه ملاشيه خارج شود.

شايان ذكر است كه روز سه شنبه 26 ارديبهشت چند نفر در منطقه قصبه عبادان در 52 کیلومتری جنوب شهر عبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق توسط نيروهاى امنيتى دستگير شده اند اما از هويت آنها اطلاعى در دست نيست.

طبق گفته بستگان عدنان حردانى، او هيچ ارتباطى با حمله به كلانترى نداشته و تا كنون خانواده او از دليل هجوم نيروهاى امنيتى و انگيزه كشته شدن فرزندشان اطلاعى ندارند.

هجوم نيروهاى امنيتى به منطقه ملاشيه يك روز بعد از خبر إعلام دستگيرى عاملان هجوم به كلانترى 22 مى باشد همچنين وزارت اطلاعات تا كنون نسبت به اين موضوع هيچگونه واكنشى نشان نداده است.

هجوم امروز 27 ارديبهشت نيروهاى امنيتى، يادآور وقائع 1384 مى باشد كه نيروهاى اطلاعاتى وانتظامى بعد از بمب گذارى هاى فرماندارى و سازمان برنامه وبودجه در بهمن 1384 با حمله به چندين نقطه شهر ده ها تن از فعالان عرب را دستگير و بعد از شكنجه و بازداشت متوجه شدند كه عاملان آن حوادث افراد ديگرى بودند.