خالد حردانی، در اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کرد

0
1024

سازمان حقوق بشر کوردستان (روژهلات): بنا به گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان – روژهلات، خالد حردانی، زندانی سیاسی، جهت اعتراض به وضعیت زینب جلالیان، شهرام پورمنصور، آرش صادقی و برادرش، رسول حردانی، از روز جمعه 22 اردیبهشت ماه 1396 شمسی دست به اعتصاب غذا زده است.

یک منبع مطلع در اینباره به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات گفت: “خالد حردانی، با اعتراض به وضعیت این زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است”.

این منبع همچنین افزود: “حردانی اعلام کرده است که زینب جلالیان و رسول حردانی مدت زیادی است به صورت بلاتکلیف در زندان بسر می برند و تاکنون هیچ منبع قانونی ای آماده نبوده است به خواسته های آنان گوش فرا دهد”.

حردانی همچنین در رابطه با وضعیت آرش صادقی اظهار نگرانی کرده است و گفته است که علیرغم وخامت وی بر اثر اعتصابات تاکنون وضعیت وی نامشخص بوده و با مرگ روبروست.

خالد حردانی در سال ۷۹ به اتهام اخلال در امنیت پرواز به اعدام محکوم گردید که این حکم پس از اعتراض وکلا و خانوده‌اش نسبت به روند محاکمه، لغو و به حبس ابد کاهش یافت. وی سپس به اتهامات واهی و ساختگی دستگاه‌های امنیتی به هفت سال زندان جداگانه و شش سال تبعید به شهرستان خاش محکوم شد و هم اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان رجایی شهر کرج می‌باشد.

رسول حردانی که در سن ۱۵ سالگی در سال ۱۳۷۹ در پی یک هواپیماربایی خانوادگی بازداشت شد،

این هواپیماربایی که بعد‌ها به موضوع فیلم مشهوری از کارگردان صاحب نام ایرانی (ابراهیم حاتمی‌کیا)، تبدیل شد؛ بنا به اعتراف بازداشت‌شدگان، به دلیل فقر مالی و شرایط نامناسب زندگی صورت گرفته بود.