ضرب و شتم یک زندانی سیاسی کورد در زندان ارومیه و امتناع از انتقال او به بهداری

0
1564
زندانی شدن جوان بحرینی

سازمان حقوق بشر کوردستان – روژهلات: کامران جعفری، زندانی سیاسی کورد محبوس در زندان ارومیه، طی روزهای گذشته، حین مراجعه به بهداری از سوی مأموران بهداری به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کامران جعفری، زندانی سیاسی محبوس در بند ۱۳ زندان مرکزی ارومیه، در روز شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه 1396 شمسی، به دلیل بیماری به همراه چندین زندانی دیگر در لیست اسامی زندانیان اعزامی به بهداری بود اما در هنگام مراجعه به بهداری ۲ تن از مأموران زندان به نام‌های رسول غنی زاده و بهروز قلی زاده بدون ارائه دلیل خاص اسم او را از لیست خط زده و خواستار بازگشت وی به داخل بند شدند.

در پی اعتراض این زندانی سیاسی به این رفتار غیرقانونی، این دو مأمور به بهانه گستاخی با باتوم به ضرب و شتم شدید این زندانی سیاسی پرداخته و او را به سلول انفرادی منتقل کردنده است.

بر طبق این گزارش، کامران جعفری بعد از چند ساعت بازداشت در سلول انفرادی و علی‌رغم بیماری بدون اعزام به بهداری، مجدداً به داخل بند بازگرداننده شد.

کامران جعفری شهروند اهل مهاباد و زندانی سیاسی زندان ارومیه طی خرداد ماه سال 1395 شمسی با تطمیع و تهدید توسط نهادهای امنیتی تحت فشار است تا از طریق مصاحبه تلویزیونی اقدام به همکاری کند.

در تاریخ ۲۳ خرداد سال 1395 شمسی ماموران امنیتی از بیرون از زندان مراجعه و این پیشنهادات از جمله آزادی را به وی داده و او را برای همکاری و مصاحبه تلویزیونی تحت فشار قرار داده‌ بودندد. آقای جعفری درپی این فشارها تهدید کرده بود که در صورت ادامه آن و در اعتراض به این فشارها دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

وی در آبان ماه ۹۴ بازداشت و بعد از یک ماه نگهداری در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات ارومیه و زندان مرکزی ارومیه با تودیع وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده بود. وی بعد از چند ماه در شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس محکوم شده و بعد از اعتراض این زندانی سیاسی به‌حکم صادره، پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارومیه ارجاع شده و حکم به ۳ سال حبس کاهش پیدا کرد.

این زندانی سیاسی در اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ جهت اجرای حکم ۳ سال حبس بازداشت و به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد و هم‌اکنون در بند ۱۳، بند جوانان زندان مرکزی ارومیه بسر می‌برد.