کشته و زخمی شدن 4 تن در سیستان و بلوچستان از سوی نیروهای انتظامی

0
1216

سازمان حقوق بشر کوردستان – روژهلات (مروفایتی): بنا به گزارش «کمپین فعالان بلوچ»، تیراندازی ماموران نیروی انتظامی ایران در شامگاه پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت به کشته شدن یک روحانی اهل سنت و زخمی شدن دو شهروند دیگر در شهر سیب و سوران منجر شده است.

بر پایه این گزارش ماموران نیروی انتظامی خودرو حامل این سه تن را به ظن «قاچاق سوخت»، هدف گلوله قرار داده و پس از تیراندازی محل حادثه را ترک کردند.

هویت روحانی کشته شده “ملا احمد” اعلام شده است.

از دیگر سوی، «عبدالشکور شاهوزهی»، اهل سیستان و بلوچستان که خودروی وی ۱۶ اردیبهشت بر اثر پرتاب خارک‌ از سوی نیروهای سپاهی دچار حادثه شده و  چپ کرده بود، بر اثر شدت جراحت‌ها چند روز بعد، پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در بیمارستان خاتم الانبیاء زاهدان درگذشت.

شاهوزهی تنها چند طاقه پارچه به همراه داشته. مأموران او را به ظن قاچاق متوقف کردند.

مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در نماز جمعه، ۲۲ اردیبهشت‌ماه به شدت از این حادثه انتقاد کرد و گفت که «نیروی انتظامی نباید به خاطر چند طاقه پارچه یا کالای دیگر جان مردم را به خطر بیندازد. چند طاقه پارچه غیر مجاز وارد شود بهتر است یا اینکه جان یک انسان گرفته شود؟»

فعالان بلوچ بر این عقیده اند که نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی به منظور تلافی نیروهای کشته شده این نهاد نظامی از سوی جیش العدل، اقدام به کشتار عمدی مردمان این منطقه می نمایند.