بیانیه سازمان حقوق بشر کوردستان -روژهلات به مناسبت آزادی محمدصدیق کبودوند

0
1098

مروفایتی: سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات (مروفایتی) که مرکز آن در پاریس کشور فرانسه می باشد، به مناسبت آزادی محمد صدیق کبودوند، پدر حقوق بشر کوردستان، بیانیه ای به شرح زیر منتشر نموده است.

متن بیانیه:

آزادیخواهان جهان

مردم شریف کوردستان

همچنانکه مطلع هستید آقای محمدصدیق کبودوند، پدر حقوق بشر کوردستان، پس از تحمل بیش از ده سال حبس ناعادلانه امروز جمعه 22 شهریورماه 1396 شمسی، با قید وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

محمدصدیق کبودوند، بدون شک و تردید یکی از بارزترین نمونه های آزادیخواهی و دفاع از انسانیت و حقوق بشر در عصر حاضر می باشد، نمونه ای زنده که یادآور جانفشانیهای رهبران بزرگ جهان از جمله نلسون ماندلا می باشد، وی در راه دفاع از انسانیت و حقوق بشر کوردستان تا پای مرگ نیز رفت اما هیچگاه حاضر به قبول ستم ملی و حقوق بشری جمهوری اسلامی نگردید و نسبت به این خواسته ها و آرمانها وفادار و صادق ماند.

آقای کبودوند که به حق پدر حقوق بشر کوردستان لقب گرفته است، طی مدت ده سال حبس در زندان اوین، تا لبه های مرگ نیز پیش رفت، وی اکنون به نماد مقاومت و تسلیم ناپذیری در ایران و کوردستان بدل شده است، نمادی که برای همیشه در اذهان حهان؛ ایران و کوردستان به صورتی گسست ناپذیر باقی خواهد ماند.

ایشان در مدت سپری کردن ١٠ سال زندانیش به بیماریهای متعددی دچار شد و در حالیکه به شدت احتیاج به مراقبت پزشکی داشت  همچنان در زندان و بدون کمترین امکانات درمانی بسر می‌برد و این امر تا آزادی وی ادامه داشت، آزادی ای که هنوز به مرحله پایانی و نهائی خود نرسیده است، اما آنچه هرگز تعللی به خود راه نداد، آزادیخواهی و جدیت ایشان بود.

در مدت اعتصاب او شمار زیادی از سازمانهای حقوق بشری ضمن محکوم کردن فشارهای رژیم بر کبودوند، خواستار آزادی بدون قید و شرط پدر حقوق بشر کوردستان شدند و تقریبا تمامی آنها نیز بی جواب ماندند.

سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، ضمن ابراز مسرت خویش و تهنیت به مناسبت این پیروزی بزرگ و شکوهمندانه به جناب آقای کبودوند و خانواده ایشان و نیز مردم کوردستان و آزادیخواهان جهان، از کمپین کورد؛ تمامی آزادیخواهان و فعالینی که در زمان اعتصاب غذای 34 روزه ایشان، از هرگونه تلاشی دریغ ننموده و اقدام به برگزاری راه پیمائی و نیز اعتصاب غذا در کشورهای مختلف جهان نموده اند، کمال تشکر را دارد، به حق ثابت شد که مردم آزادیخواه کوردستان، کسانی را که در راه آمارنهای این ملت جانفشانی کنند را فراموش نکرده و تنها نخواهد گذاشت.

کبودوند در درون زندان و در پس میله های آن به بهترین وجه ممکن صدای نقض حقوق بشر در ایران و از سوی جمهوری اسلامی را به گوش جهان رسانید و اثبات نمود که جمهوری اسلامی هیچگاه حقوق بشر را به مثابه عینیت و واقعیت آن نپذیرفته و نخواهد پذیرفت. کبودوند در عرصه ای وارد شد و تاکنون حتی در بدترین شرایط و وجوه ممکن به آرمانهای خویش در زمینه دفاع از حقوق بشر کوردستان وفادار ماند، وفاداریی که مطمئنا تا انتها با وی باقی خواهند ماند و همین امر نیز وی را به نمادی بی مانند در کوردستان و حهان تبدیل نمود.

در انتها ضمن تبریک دوباره این پیروزی پیروزمنانه و افتخارآفرین به همکار قابل افتخارمان جناب آقای کبودوند، امید داریم دیگر زندانیان سیاسی کورد همچون محمد نظری، محمدامین آگوشی و دهها تن دیگر از زندانیان سیاسی کورد، پیروزمندانه ک با آزادی کامل که در گرو فعالیتهای پیگیر فعالان کورد قرار دارد، به آغوش خانواده و جامعه بازگردند.

جناب آقای کبودوند، بدانید که مردم کوردستان و فعالان حقوق بشری و تمامی آزادیخواهان جهان، شما را برای همیشه در حاطرشان همچون رمز و نماد سترگی از آزادیخواهی خواهند ستود. امید است که عمری طولانی و فعالیتهای مستمر و پیگیر داشته باشید. پیروزی شما تنها پیروزی و آزادی یک شخص فعال و آزادیخواه نیست بلکه پیروزی آزادیخواهی و برابری طلبی و عدالت خواهی بر ظلمت و حق کشی و آزادی ستیزی است.

سازمان حقوق بشر کوردستان – روژهلات

22 اردیبهشت ماه 1396 شمسی