سرنوشت یک شهروند مهابادی با گذشت 3 ماه از بازداشت نامعلوم است

0
1345
زندانی شدن جوان بحرینی

مروفایتی: بنا بر گزارش خبرنگار سازمان حقوق بشر کوردستان-روژهلات از مهاباد، سرنوشت یک شهروند 34 ساله اهل شهرستان مهاباد با گذشت بیش از 3 ماه از دستگیری و بازداشت، تاکنون نامشخص است.

سید امیر طاهریان، 34 ساله، ساکن منطقه طرف شیلانان شهرستان مهاباد که 3 ماه پیش در شهرستان پیرانشهر از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده است، پس از بازداشت به اداره اطلاعات شهرستان مهاباد منتقل شده است.

بنا بر این گزارش، این شهروند مهابادی حدود 2 ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات و تحت شکنجه قرار داشته است.

یک منبع مطلع در این باره به خبرنگار سازمان حقوق بشر کوردستان-روژهلات گفت: “سید امیر طاهریان حدود یک ماه است به زندان شهرستان مهاباد منتقل شده است اما تاکنون دادگاهی نشده است و سرنوشت وی نامشخص است”.

منبع مذکور همچنین افزود: “احتمال آن می رود که حکم 10 سال زندان بر وی تحمیل شود”.

این شهروند کورد به اتهام همکاری با یکی از احزاب کوردی اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران، دستگیر شده است، اتهامی که نزدیکان وی آنرا به شدت تکذیب می نمایند.

گزارشهای رسیده با سازمان حقوق بشر کوردستان -روژهلات (مروفایتی) حاکی از دستگیری شمار کثیری از شهروندان کورد طی 3 ماه گذشته است که به دلیل فشار و تهدید نهادهای امنیتی و امید به آزادی دستگیر شدگان از سوی خانواده هایشان، از انتشار اخبار بازداشت آنها خودداری نموده اند.