دستگیری یک فعال کارگری سنندجی از سوی اداره اطلاعات در راه پیمایی روز جهانی کارگز

0
892

مروفایتی: بنا بر گزارش خبرنگار سازمان حقوق بشر کوردستان-روژهلات از سنندج، طی مراسم روز جهانی کارگر که امروز در شهرستان سنندج برگزار شد، یکی از فعالین کارگری این شهرستان از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران، دستگیر و بازداشت شده است.

بنا بر این گزارش، در پایان این راهپیمایی یکى از شرکت کنندگان به اسم پرشنگ فاتحى از سوى مأمورین امنیتى دستگیر گردید.

همچنین در حین راه پیمایی، یکی از نیروهای لباس شخصی که قصد اخلال و دستگیری یکی از حاضرین را داشت با مقاومت حاضرین از محل رانده شد.

امروز جمعه 8 اردیبهشت ماه 1396 شمسی، جمع انبوهی از کارگران، خانودهای کارگری، فعالین کارگری، اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری و اتحادیه ازاد کارگران ایران، در یک راهپیمای باشکوه به استقبال روز 1 می، روز جهانی کارگر رفتند.

بر اساس این گزارش، راهپیمای از میدان گاز سنندج شروع و تا میدان “کوزه به شان” ادامه یافت.

خبرنگار روژی کورد همچنین گزارش داده است که در طول مسیر این راهپیمایی، صدها کارت پستال به مناسبت روز جهانی کارگر که از طرف کمیته هماهنگی چاپ و تهیه شده بود در میان جمعیت پخش شد که با استقبال گرم شرکت کنندگان روبروگردید.

 همچنین بیانیه و قطعنامه اول ماه مه در میان حاضرین پخش گردید.

گزارش حاکی از آنست که در طول مسیر چندین ماشین ازنیروهای امنیتی و دهها نفر از ماموران اداره اطلاعات در میان راهپیمایان حضور داشتند.

این راه پیمایی در حالی برگزار شد که طی چند روز گذشته دو تن از فعالین کارگری استان سنندج به اداره اطلاعات فراخوانده شده و مورد هتاکی و تهدید قرار گرفته بودند.