یک فعال کارگری کورد به اداره اطلاعات سنندج احضار گردید

0
938

سازمان حقوق بشر کوردستان-روژهلات: روز دوشنبه ٤ اردیبهشت ماه ١٣٩٦، یکی از فعالین کارگری شهرستان سنندج از سوی اداره اطلاعات این شهرستان احضار گردید.

بنا بر گزارشهای رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان-روژهلات (مروفایتی)، شیث امانی، فعال کارگری کورد اهل شهرستان سنندج پس از احضار و بازجویی در اداره اطلاعات این شهرستان، مورد تهدید قرار گرفته است.

احضار و تهدید فعالین کارگری کورد بوِِیژخ در شهرستانهای سنندج و سقز، قبل از روز جهانی کارگر (اول می)، امری متداول و مرسوم اداره اطلاعات در کوردستان می باشد.

شیث امانی از اعضای “اتحادیه آزاد کارگران ایران” می باشد که روز ٢٦ فروردین به همراه چند فعال کارگری دیگر، طی نامەای به فرمانداری شهر سنندج، خواستار دریافت مجوز رسمی برگزاری تجمع در روز ١می شدەاند.

شیث امانی که سال 2012 در زندان مرکزی سنندج محبوس بوده است در نامه خود خطاب به رئیس شورایعالی کار رژیم تصریح کرده بود که نمایندگان انتصابی حق دخالت در سرنوشت طبقه کارگر ایران به ویژه از طریق تعیین حداقل دستمزدها که در پایان هر سال براساس ماده 41 قانون کار به شکل سه جانبه گرایی صورت می گیرد را ندارند. تمامی این به اصطلاح نمایندگان کارگران، منتخب و منتصب دولت هستند.

همپنین خالد حسینی، فعال کارگری کورد اهل سنندج، 3 فروردین 1396 شمسی، از سوی اداره اطلاعات شهرستان سنندج فراخوانده شده بود.

وی طی اخطاریه ای کتبی از سوی اداره اطلاعات نیروی انتظامی شهر سنندج، به این ارگان امنیتی احضار شده است.

این فعال کارگری کورد و عضو کمیته هماهنگی جهت ایجاد نهادهای کارگری، در عین فراخوانده شدن به اطلاعات مورد تهدید واقع شده است.

خالد حسینی فعال کارگری و عضو «کمیته‌ هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری»، عصر روز شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ نیز همراه با ۳۵ تن از شرکت کنندگان در راهپیمایی صلح، در حمایت از مقاومت مردم کوبانی، در سنندج بازداشت شده بود.