مردم ورامین به نشانه اعتراض دو قطار را متوقف کردند

0
887

روژی کورد: بنا بر خبر خبرگزاریها، گروهی از اهالی باغ‌صالح ورامین به مدت یک ساعت مسیر حرکت قطار تهران – مشهد را مسدود و دو قطار را متوقف کردند. دلیل اعتراض آنها: پنج ماه است که تنها راه رفت‌و‌آمد مردم «باغ صالح» ورامین به آن سوی ریل راه‌آهن مسدود شده.

از سوی دیگر، کارگران کارخانه قند ممسنی در اعتراض به ۳۸ ماه تعویق دستمزد و بیمه از محل کارخانه تا فرمانداری رستم راهپیمایی و مقابل فرمانداری اجتماع کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اعتراض مردم چند ماه پیش زمانی آغاز شد که پروژه تعریض ساخت زیرگذر باغ‌صالح نیمه‌تمام ماند و در نتیجه راه عبور و مرور مردم مسدود شد. تعریض این زیرگذر از زیرساخت‌های پروژه قطار شهری تهران‌گرمسار است و ۵ ماه است نیمه‌کار ماندن آن سبب شده مسیر تردد مردم مسدود بماند.

فرماندار ورامین پس از آنکه در جمع معترضان حاضر شد و وعده داد مدیرکل راه‌آهن تهران برای حل مشکل آنان به ورامین خواهد آمد اهالی باغ‌صالح به تجمع اعتراضی خود پایان داده و مسیر قطار را آزاد کردند.

به نوشته مهر، «باغ صالح» یکی از محلات شهر ورامین و بالای خط ریل راه آهن این شهر است و تنها راه رفت و آمد این مردم هم زیر گذری است که بین خیابان رسالت و باغ صالح ساخته شده است.

از سویی دیگر راهپیمایی کارگران روز دوشنبه ۲۱ فروردین انجام شد و «نورآنلاین» که خبر و عکس‌های تجمع کارگری را منتشر کرده به نقل از ایزدی فرماندار شهرستان رستم نوشته است این کارخانه تعطیل‌شده بدهی زیادی دارد و چندین پرونده از سوی طلبکاران از جمله بانک‌ها علیه آن تشکیل شده است.

کارگران کارخانه نیز بابت مطالبات خود از هیات مدیره شکایت کرده‌اند و پرونده آنان در دادگستری در جریان است.

این کارخانه سه سال است بدلیل مشکلات تولید تعطیل شده و کارگران آن سرگردانند. نورآنلاین نوشته است که تنها در یکسال اخیر بارها مقامات کشوری و استانی و محلی از این کارخانه دیدن کرده‌اند اما وعده‌ها عملی نشده و کارخانه همچنان تعطیل است.