گروه “هلپرکی” مرگور ارومیه از سوی اداره اطلاعات احضار شدند

0
2466

مروفایتی: بنا به گزارش خبرنگار مروفایتی از ارومیه، گروه هلپرکی (رقص ملی کوردها) که جهت شرکت در مراسم نوروزی در شهرستان ارومیه دعوت شده بودند، از سوی اداره اطلاعات شهرستان ارومیه احضار و به بهانه عدم وجود مجوز، مورد تهدید قرار گرفته اند.

گروه هلپرکی (آگری) مرگور بخش سیلوانا از توابع شهرستان ارومیه که با سابقه بیش از سه سال فعالیت در ین زمینه، 6 خرداد ماه 1396 شمسی، جهت شرکت در مراسم نوروزی شهرستان ارومیه و از سوی برگزارکنندگان مراسم دعوت شده بودند، 16 خردادمها 1396 شمسی از سوی اداره اطلاعات ارومیه احضار شده و مورد تهدید قرار گرفته اند.

یک منبع مطلع در این باره به خبرنگار مروفایتی در ارومیه گفته است که اداره اطلاعات به این گروه هلپرکی، به همکاری با احزاب کوردی متهم شده اند.

احضار این گروه از سوی اداره اطلاعات ارومیه در حالی انجام می شود که پس از یرگزاری مراسم هلپرکی از سوی گروه “آگری”، رسانه های ترک زبان اعم از دیداری و شنیداری طی حملات طراحی شده و هماهنگ، به این گروه هلپرکی کوردی تاخته و آنها را به همکاری با احزاب کوردی متهم نموده بودند.

گروه “آگری” دیزج مرگور مدت سه سال است به طور آشکارا فعالیت فرهنگی خویش را شروع کرده است و در تمامی مراسمات فرهنگی و ملی در این منطقه و بویژه عید باستانی نوروز، حضور مستمر داشته اند.