یکی از اساتید دانشگاه آزاد مهاباد دستگیر و بازداشت شد

0
2273

مروفایتی: بر اساس گزارشات منتشره از سوی فعالان حقوق بشر در داخل کوردستان، یکی از اساتید دانشگاه آزاد واحد مهاباد، 10 اسفندماه 1395 شمسی، پس از دعوت به برگزاری سمیناری در تهران دستگیر شده است.

هویت این استاد دانشگاه آزاد مهاباد، “دکتر امیر سلیمی اقدم” اعلام شده است.

خبرنگار مروفایتی در مهاباد، ضمن تایید این خبر و تصدیق صحت آن اعلام نموده است، این استاد کورد دانشگاه آزاد مهاباد اکنون به زندان اوین در تهران منتقل شده است.

دکتر امیز سلیمی اقدم، فارغ التحصیل رشته حقوق اسلامی از دانشگاه دمشق بوده و علاوه بر آن مدتی نیز در سفارت عربستان سعودی، به مترجمی اشتغال داشته است.

تاکنون علت بازداشت وی که در تمامی مراحل تدریس و تحصیل خود با جمهوری اسلامی همکاری کامل داشته است، نامشخص است اما بنا بر اشتغال وی در سفارت سعودیه، ظن آن می رود به اتهام همکاری با عربستان سعودی دستگیر و بازداشت شده است.

تا زمان انتشار این خبر، از وضعیت وی خبری در دست نیست و تاکنون امکان دسترسی به وکیل نداشته است.

دکتر سلیمی اقدم، روز سه شنبه 5 ديماه 1395 شمسی بنا به درخواست اداره تبليغات اسلامي مهاباد و با حضور دانشجويان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامي مهاباد، سمیناری در محل سالن اجتماعات اين دانشگاه برگزار نموده و طی آن به ” جريان شناسي نحله هاي انحرافی” پرداخته است.

وی در این سمینار در باره شيطان پرستي ، حلقه کيهاني ، لوگوهاي شيطان پرستان و موارد مربوطه نیز مطالبي ارائه داده است.

وی روز روز شنبه 29 تير ماه 1387 شمسی نیز بنا به درخواست رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در سوريه، نشستی تحت عنوان “«اهميت زندگي مسالمت آميز در اسلام»” برای دانشجویان ایرانی ترتیب داده بود.

سلمی اقدم در سوریه

وی در آن هنگام، دانشجوی كارشناس ارشد دانشكده شريعت دمشق بوده است.

وی در برخی از سخنرانی خود در آن نشست گفته بود: “اسلام از بدو نشأت با دشمنان داخلي و خارجي مواجه بوده است ، دشمنان داخلي اسلام ، گروه هاي تندرو ، جاهل و متعصبي هستند كه به اصالت اسلام ضربه وارد مي نمايند و آن را بد نام جلوه مي دهند بگونه اي كه به دشمنان خارجي اين اجازه را مي دهند كه ديني همچون اسلام را به حمايت از تروريست و ساير تهمت هاي ناروا متهم نمايند.
– اسلام دين تسامح و گذشت است.”.