انتقال 5 زن زندانی فعال مدنی و سیاسی به سلولهای انفرادی

0
1761

مروفایتی: پس از آنکه روز شنبه، بیست و هشتم اسفندماه 1395 شمسی افسانه بایزیدی، زندانی سیاسی کورد زندان کرمان به سلول انفرادی منتقل شد، روز پنجم فروردین 1395 شمسی، طاهره ریاحی، معصومه ضیاء، مهسا رجعتی و مهرک کریم پور، چهار کنشگر مدنی زندانی، روز گذشته از بند نسوان (زنان) زندان اوین نیز به سلولهای انفرادی بند ۲۴۱ (حفاظت قوه قضاییه) در این زندان منتقل شدند.

اخبار منتشره حاکی از آنست که مقامات زندان مرکزی کرمان افسانه بایزیدی را بار دیگر به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند و بنا بر تصمیم مسئولان امنیتی وی باید به مدت 15 روز در انفرادی محبوس باشد.

تاکنون خبری از بازگشت وی به بند زندان در دست نیست.

ظهر امروز سه شنبه 8 فروردین ماه 1396 شمسی خانم کریم پور به بند نسوان بازگشته است، اما سه تن دیگر هم‌چنان در بند ۲۴۱ به سر می برند و به همین دلیل از ملاقات روز جاری با خانواده‌هایشان محروم ماندند.

به گزارش هرانا، مهسا رجعتی ۳۶ ساله مورخ ۱۳ دی دیماه بازداشت شده است، طاهره ریاحی ۳۵ ساله، روزنامه نگار و دبیراجتماعی خبرگزاری برنا که ۱۵ دیماه بازداشت شده است، معصومه (پگاه) ضیاء ۳۹ ساله، ۱۵ دیماه بازداشت شده است و مهرک کریم پور عندلیبی ۲۴ ساله ۷ دیماه بازداشت شده است همگی مورخ ۲۲ اسفندماه از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند نسوان این زندان منتقل شده بودند.

این چهار شهروند که اتهامات «تبلیغ علیه نظام و مشارکت در تبلیغ» در مرحله بازپرسی توسط «دادستان» به آنان تفهیم شده، عمده زمان بازداشت خود در بند ۲۰۹ زندان اوین را در سلول انفرادی به سر برده بودند.

در واپسین روزهای اسفندماه، برای این چهار فعال مدنی قرار ۲۰۰ میلیون تومان وثیقه صادر شده، اما به دلیل غیبت بازپرس مربوط، خانواده‌های آنان از تودیع آن بازمانده و گفته میشود احتمالا تا زمان برگزاری دادگاه در زندان خواهند ماند.

افسانه بایزیدی، زندانی سیاسی و فعال دانشجوی کورد که  جهت گذراندن ۴سال حکم و تبعید، به زندان مرکزی کرمان منتقل شده بود، طی سال گذشته بدستور شورای انضباطی زندان کرمان و بعد از درگیری با چند زندانی دیگر به انفرادی این زندان منتقل شده بود

 افسانه بایزیدی، به علت دفاع از حقوق دیگر هم بندیانش مورد ضرب و شتم ماموران زندان کرمان قرار گرفت.