ادامه بازداشتهای بی رویه شهروندان کورد در روزهای پایانی سال+گزارش

0
1217

مروفایتی: بنا بر گزارشهای ارسالی به مروفایتی، طی یک ماه گذشته شمسی، بیش از 100 تن از شهروندان کورد در شهرهای مهاباد، اشنویه، پیرانشهر، ربط، سردشتو کامیاران دستگیر شده اند و تاکنون بر اثر تهدید خانواده های این افراد از سوی نهادهای امنیتی، تنها اسامی چند تن از آنها فاش شده است.

در ادامه این دستگیریها در روزهای پایانی سال 1395 شمسی، روز چهارشنبە، ١٨ اسفندماه 1395 شمسی نیز یک شهروند ٥٠ سالە اهل پیرانشهر بنام رسول سلطانی آذر، ساکن روستای زنگ آباد از سوی نیروهای اطلاعاتی حکومت ایران بازداشت شده است.

تاکنون هیچ اطلاعی از محل نگهداری وی و همچنین دلیل بازداشتش در دست نمی‌باشد.

روز جمعە ٢٠ اسفندماه 1395 شمسی، نیروهای وزارت اطلاعات در پیرانشهر، طی یورشی ناگهانی بە  آتیلە عکاسی (نایس)، صاحب این عکاسی با هویت “سعید احمدی”، فرزند محمد را بازداشت کردند.

روز سه شنبه 17 اسفند 1395 شمسی، نیروهای اطلاعات شهرستان اشنویه نیز، یک شهروند کورد این شهرستان بنام “امیر وفایی”، 39 ساله را دستگیر نموده اند.

همچنین طی هفته اول اسفندماه جاری، اداره اطلاعات شهرستان سردشت، دو برادر اهل روستای “لیلانه” و  ساکن شهرستان ربط بنامهای جعفر و ابراهیم علیپور، را به طور همزمان دستگیر و بازداش نموده و  به مکان نامعلومی انتقال داده است.

این دو برادر در یک حمله ناگهانی ماموران اداره اطلاعات سردشت به منزل پدریشان دستگیر و بازداشت شده و تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.

گفته می شود این دو برادر به اتهام همکاری با یکی از احزاب کورد اپوزیسیون جمهوری اسلامی دستگیر و بازداشت شده اند و تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت آنها و محل بازداشتشان در دست نیست.

همچنین طی اواسط هفته گذشته، نیروهای اداره اطلاعات کامیاران، یک فعال زیست محیطی این شهر بنام “محمدرضا آهنگر”، 355 ساله و اهل روستای “آسنگران” کامیاران را دستگیر و به مکان نامشخصی انتقال داده اند.

برپایه گزارشها، سرنوشت یک شهروند دیگر کامیارانی بنام “ساسان بابایی” که 18 اسفندماه 1395 شمسی از سوی نیروهای اداره اطلاعات این شهرستان دستگیر شده است و تاکنون در بازداشتگاه و بازجوئی قرار دارد، نامشخص و مبهم است.