مدیر مسئوول مجله «گفتگو» بازداشت شد

0
981

روژی کورد:مراد ثقفی، مدیر مسئوول مجله گفتگو، روز چهارشنبه، ۲۵ اسفند 1395 شمسی، در خانه‌اش بازداشت شد.

مرداد ثقفی همچنین برادرزاده خدیجه ثقفی همسر خمینی، بنیانگذار رژیم جمهوری اسلامی، است.

او روز ۱۹ اسفند در نشستی با عنوان «شورای شهر مردم؛ امکانات و محدودیت‌ها» به انتقاد از «فساد گسترده» در شهرداری تهران پرداخته بود.

حامد زرگر، وکیل سابق آقای ثقفی، به خبرگزاری ایلنا گفته است که درباره علت بازداشت این روزنامه‌نگار توضیحی به خانواده او داده نشده و تنها آقای ثقفی روز پنج‌شنبه با خانواده خود تماس گرفته و تاکید کرده که در بازداشت به‌سر می‌برد.

 زرگر همچنین اعلام کرد که به دلیل تعطیلی دادسرا هنوز موفق به اعلام وکالت خود برای این پرونده نشده است.

ثقفی در این سخنرانی با تاکید بر اینکه در مدیریت شهری باید «به سمت مالیات و عوارض شهرداری برویم نه اینکه به سمت شهر فروشی حرکت کنیم»، از روند تراکم فروشی توسط شهرداری تهران انتقاد کرده بود.

وی اظهار داشت: «تنها درآمدی که مستقیما به دست شهرداری می‌رسد فروش تراکم و تخلف است. در نتیجه پول شیرینی برای شهرداری به حساب می‌آید و به هیچ جا و هیچ کسی هم گزارش نمی‌دهد. شورای شهر می‌تواند به کارهای مختلف مثل امور رفاهی، آموزش و پرورش و … رسیدگی کند اما انجام نمی‌دهد».

مدیرمسوول مجله گفتگو افزوده بود: «قدرت در دست یک نفر است آن هم در دست شهردار، بدون کنترل است و می‌تواند منافع ملی را نادیده بگیرد چنانچه امروز هم نادیده می‌گیرند. اگر ۱۰ درصد بودجه شهرداری برای خروج از رکود هزینه می‌شد، نتیجه چشمگیری داشت؛ این راه حل به خصوصی سازی و استبداد منجر می‌شود».

هنوز روشن نیست که این فعال سیاسی از سوی چه ارگان و به چه دلیلی بازداشت شده است. مرادثقفی علاوه بر سردبیری گفتگو، مدیر نشر شیرازه و مدیر سازمان غیر دولتی «در شهر» نیز هست.