بازداشت و دستگیریهای دسته جمعی در کوردستان ادامه دارد

0
831

طی چند روز اخیر اخبار و گزارشات تاییدنشده ای در رابطه با دستگیری شمار کثیری از شهروندان کورد در شهرهای سردشت، ربط، پیرانشهر و مهاباد به مروفایتی ارسال شده است که تاکنون هویت این افراد به دلایل نامشخصی برای مروفایتی معلوم نمی باشد. بنظر می رسد فاشار مراکز و نهادهای امنیتی رژیم و وزارت اطلاعات بر خانواده دستگیرشدگان، علت اصلی فاش نشدن هویت این دستگیر شدگان می باشد که گفته می شود بالغ بر 60 نفر می باشند.

مروفایتی: یکی از  دستگیرشدگان دستگیریهای عمومی، یک شهروند اهل روستای “زنگین آباد” پیرانشهر بنام رسول سلطانی آذر، 50 ساله و ساکن پیرانشهر می باشد که از سوی نیروهای امنیتی وابسته به سپاه دستگیر و بازداشت شده است.

برطبق اخبار آژانس خبری کوردپا، علیرغم پیگیری مداوم خانواده این شهروند کورد که گفته می شود پس از دستگیری به ارومیه منتقل شده است، علت دستگیری و مکان بازداشت وی تاکنون نیز نامشخص است و هیچ اطلاعی از وی در دست نیست و سرنوشت وی تاکنون نامشخص است.

رسول سلطانی آذر، قبلا نیز چندین بار از سوی نهادهای امنیتی مورد بازجویی قرار گرفته است.

از سوی دیگر، روز جمعە ٢٠ اسفندماه 1395 شمسی، نیروهای وزارت اطلاعات در پیرانشهر، طی یورشی ناگهانی بە  آتیلە عکاسی (نایس)، صاحب این عکاسی با هویت “سعید احمدی”، فرزند محمد را بازداشت کردند.

یک منبع در این باره به “هه نگاو” کفته است: “نیروهای اطلاعاتی علاوە بر بازداشت سعید چندین دوربین، کامپیوتر و دفتر ثبت مشتریان وی را ضبط و با خود بردەاند.”

این منبع همچنین افزوده است: “سعید احمدی کە ٣٠ سالە می‌باشد، بە اتهام “همکاری با یکی از احزاب کورد اپوزسیون ایران” بازداشت شدە است.”

خبرنگار مروفایتی در مهاباد نیز اعلام نموده است که طی یک ماه اخیر شماری بیش از 50 نفر در این شهرستان دستگیر شده اند که تاکنون هویت آنها نامشخص است و هیچگونه اطلاع دقیقی از بازداشت آنها در دست نیست.

برپایه گزارشها؛ روز سه شنبه 17 اسفند 1395 شمسی، نیروهای اطلاعات شهرستان اشنویه نیز، یک شهروند کورد این شهرستان بنام “امیر وفایی”، 39 ساله را دستگیر نموده اند.

همچنین طی دو هفته پذشته، اداره اطلاعات شهرستان سردشت، دو برادر اهل روستای “لیلانه” و  ساکن شهرستان ربط بنامهای جعفر و ابراهیم علیپور، را به طور همزمان دستگیر و بازداش نموده و  به مکان نامعلومی انتقال داده است.

این دو برادر در یک حمله ناگهانی ماموران اداره اطلاعات سردشت به منزل پدریشان دستگیر و بازداشت شده و تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.

گفته می شود این دو برادر به اتهام همکاری با یکی از احزاب کورد اپوزیسیون جمهوری اسلامی دستگیر و بازداشت شده اند و تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت آنها و محل بازداشتشان در دست نیست.