مرگ یک کولبر کورد بر اثر سقوط از صخره ها+ویدئو

0
1716

 مروفایتی: بر اساس گزارشات منتشره در شبکه های اجتماعی، روز دوشنبە ٢٣ اسفندماه، یک کولبر ٥٠ سالە اهل پیرانشهر در مرز حاجی عمران بر اثر سقوط از یک پرتگاه، جان خود را از دست داد

هویت این کولبر ٥٠ سالە پیرانشهری “طاهر عبداللە زادە”، اعلام شده است.

مرگ کولبران بر اثر شلیک مستقیم، سرما و پرت شدن از ارتفاعات، به یکی از اخبار داغ همه روزه کوردستان در ایران تبدیل شده است.

این اخبار در حالیست که بتازگی خبر بیمه شدن کولبران از سوی رسانه های داخلی منتشر شده است.

اما بیمه شدن کولبران نیز تنها 10% از کولبران را شامل می شود، چرا که بر اساس آمار موجود، تنها 10% از کولبران دارای کارت ترددد مرزی می باشند.

روز یکشنبه 22 اسفندماه 1395 شمسی، یک کولبر دیگر کورد، اینبار در منطقه مرزی پاوه در گردننه “ته ته گولیجی” بر اثر سوز سرما، جانش را از دست داد.

خبرنگار مروفایتی اعلام کرد، ناصر دریابان، فرزند محمدامین، 38 ساله و متاهل و دارای فرزند و اهل روستای “دویس” مریوان، روز دوشنبه 21 اسفندماه 1395 شمسی، در مناطق مرزی بر اثر شدت سرما دچار ایست قلبی شده و جان باخته است.

این کولبر کورد پس از ایست قلبی به بیمارستانی در سلیمانه در اقلیم کوردستان انتقال داده شده است و همانجا جان بخاته است.

یک منبع مطلع در میان کولبران به خبرنگار مروفایتی گفته است: “بر اثر شدت سرمای فراوان در این مناطق مرزی، ناصر دچار ایست قلبی شد، تا انتقال وی به سلیمانیه که به علت عدم وجود خطر شلیک و یا ممانعت از انتقال به آنجا انتقال داده شد، وضعیت وی وخیم تر شد و در نتیجه در آنجا جان باخت”.