مرگ یک کولبر ۱۷ ساله در ارتفاعات مرزی سردشت

0
2073

مروفایتی: «کامران رشکه»، کولبر وجوان ۱۷ ساله شامگاه یکشنبه ۱۵ اسفند ماه 1395 شمسی، همراه با چهار کولبر دیگر در ارتفاعات «دوپزه» نزدیک مرز «کێلێ» سردشت براثر کولاک دچار سرمازدگی شده بود، در بیمارستان خمینی ارومیه درگذشت.

طی زمستان امسال و بر اثر حادثه سقوط بهمن در بهمن ماه 1395 شمسی در سردشت، چهار کولبر جان باخته بودند که عبارت بودند  از: “شیرزاد عبدالهی، 27 ساله و ساکن سردشت”، هیوا ابراهیمی نیا، 22 ساله و ساکن بانه”، علی (دیار) محمدنژاد، 18 ساله و ساکن سردشت” و “محمد باوی، ساکن روستای باوی سردشت”و “محمد حمزه زاده، ساکن مهاباد”.

آكام (محمد) حمزەزاده، کولبر ۲۱ سالە مهابادی اهل روستای خانقاه كه در سردشت گرفتار بهمن شده بود جان باخت.وی اهل روستاي خانقاه مهاباد بود.

پدر آکام در این رابطه گفته است: پسرم چهار ماه ديگر ديپلمش را می‌گرفت. دو سال پيش ازدواج‌کرده بود، ۵ ماهی می‌شد خودش و همسرش كه ١٨سال بيشتر ندارد برای كار به سردشت رفته بودند.

در روز ۱۰ بهمن امسال هم در پی ریزش بهمن در گردنه «قه ره دان» از توابع روستای «بیوران»، سه کولبر جان خود را از دست دادند.

روز ٢٣ بهمن ماه ١٣٩٥ شمسی يك كولبر کورد بنام خالد قهرمانی، اهل شهرستان پیرانشهر، از ارتفاعات منطقه “آلان ” سردشت از پرتگاه سقوط نموده و در نتیجه به سختى مجروح و دچار ضربه مغزی شده و در بیمارستان خمینی ارومیه جان باخت.

مرگ کولبران در اثر شلیک مستقیم نیروهای رژیم ایران، بهمن و سقوط از ارتفاعات، یکی از اخبار هر روزه کوردستان در ایران می باشد و سالیانه جان عده کثیری از کوردها را می گیرد.