یک مادر و پسر نوکیش مسیحی در ارومیه بازداشت شدند

0
1697

مروفایتی: نیروهای اطلاعات سپاه ارومیه، انوشه رضابخش و سهیل زرگرزاده مادر و پسر نوکیش مسیحی را حدود دو هفته پیش در منزل شخصی آنها در این شهر بازداشت و «بسیاری از کتاب‌ها و جزوات» متعلق به آنان را توقیف کردند. دلیل بازداشت این شهروندان تاکنون اعلام نشده است.

منصور برجی، سخنگوی کمیته ماده ۱۸ وابسته به شورای کلیساهای همگام در لندن، روز جمعه، گفت که انوشه رضابخش و سهیل زرگرزاده، نوکیشان مسیحی، حدود دو هفته پیش در شهر ارومیه بازداشت شدند.

برجی افزود “این مادر و پسر مسیحی در منزل خود و توسط نیروهای لباس شخصی اطلاعات سپاه ارومیه دستگیر شده‌اند و دلیل بازداشت آنها تاکنون اعلام نشده است”.

به گزارش سایت محبت نیوز که اخبار مربوط به مسیحیان ایرانی را پوشش می‌دهد، این دو نفر پیش از این سابقه بازداشت نداشته‌اند.

این سایت همچنین افزوده است، «سهیل زرگرزاده‌، دانشجوی سال چهارم روانشناسی است و شاهدان عینی می‌گویند در هنگام دستگیری، نیروهای امنیتی بسیاری از کتاب‌ها و جزوات او را از منزل خارج کردند که در بین آنها چند جلد کتاب مقدس و جزوات الهیاتی هم وجود داشته است.»

اوایل آذرماه 1395 شمسی، ۱۹ سازمان حقوق بشری ​با انتشار بیانیه‌ای مشترک از جامعه بین‌المللی خواستند تا به آزار و اذیت نوکیشان مسیحی در ایران خاتمه‌ بدهند.