خودداری مسئولین زندان ارومیه از اعزام کمال حسن رمضان به بیمارستان

0
1001

مروفایتی: کمال حسن رمضان، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه، علیرغم نیاز مبرم به انجام عمل جراحی، از حق رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.

مسئولین زندان ارومیه از اعزام کمال حسن رمضان به بیمارستان خودداری می‌کنند؛ این در حالی است که این زندانی سیاسی به دلیل شکستگی پا می‌بایست تحت عمل جراحی و فیزیوتراپی قرار بگیرد.

شبکه حقوق بشر کردستان به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرده است: “پای کمال قبل از بازداشت شکسته و به دلیل اینکه استخوان‌ها در محل شکستگی بد جوش خورده است، از آن زمان این زندان یه آسانی قادر به حرکت نیست و بعضی مواقع از شدت درد، ناله می‌کند. این زندانی سیاسی بعدازاینکه به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد، مسئولین زندان به بهانه قطعی نبودن حکم از انتقال ایشان به بیمارستان خودداری می‌کردند اما اکنون حکم این زندانی سیاسی بیش از یک سال است قطعی شده است اما بازهم مسئولین زندان آر انتقال ایشان به بیمارستان امتناع می‌کنند.”

کمال حسن رمضان، ۳۱ ساله که شهروند کورد اهل شهر «سریکانی» کوردستان غربی (سوریه)، تیرماه سال 1393 شمسی به همراه دو شهروند دیگر کورد اهل شهرستان ماکو در نزدیکی شهر ارومیه توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی سپاه منتقل شده است.

کمال حسن رمضان، بعد از مدتی بازداشت و شکنجه، به ده سال و یک روز حبس تعزیری از سوی دادگاه انقلاب ارومیه محکوم شد.