سهیلا مینایی، زندانی سیاسی کورد به سلول انفرادی انتقال داده شد

0
1013

مروفایتی: بنا بر گزارشات منتشره، سهیلا مینایی، دختر شریف، زندانی سیاسی کورد، روز چهارشنبه 4 اسفندماه 1395 شمسی به سلول انفرادی زندان کرمان منتقل شد.

یک منبع مطلع در اینباره به آژانس خبری کوردپا گفته است: “سهیلا از سوی مسئولان و حراست زندان به اتهام بی حرمتی به رهبری جمهوری اسلامی به سلول انفرادی زندان منتقل شده است”.

مسئولان زندان به این زندانی سیاسی کورد اعلام کرده اند که زمان حبس وی در سلول انفرادی یک هفته خواهد بود.

سهیلا مینایی، زندانی سیاسی کورد اهل دیواندره روز یکشنبه دهم بهمن ماه 1395 شمسی نیز از سوی ماموران حفاظت اطلاعات زندان کرمان مورد ضرب وشتم و فحاشی قرار گرفته بود و پس از بازگشت دوساعت به بند به دستور حیدرزاده رییس حفاظت اطلاعات زندان به سلول انفرادی منتقل شده بود.

علت ضرب وشتم و انتقالش به انفرادی توهین به رهبری عنوان شده بود و این درحالیست که هیچگونه توهینی از سوی وی صورت نگرفته و این دسیسه عاملان حفاظت اطلاعات در داخل بند بوده است.

خانم مینایی، زندانی سیاسی 27 ساله کورد و اهل شهرستان قروه، ۱۹مرداد سال ٩٤ توسط ماموران اطلاعات شهرستان دیواندره دستگیر شد. وی پس از تحمل ۶ماه بازداشت و بلاتکلیفی در بازداشتگاه دیواندره که پرونده وی به دادگاه انقلاب سنندج موکول گردیده در همان دادگاه به اتهام «ارتباط با یکی از احزاب کورد مخالف نظام» جمعا به ۳سال و یک روز زندان و تبعید به زندان کرمان محکوم شد.