تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران به کولبران، چشمان کولبر جوان را کور کرد+تصاویر

0
1695

مروفایتی: تیراندازی نیروهای سپاه پاسدراران به جمعی از کولبران کورد، موجب کوری هر دو چشم یک کولبر جوان کورد اهل شنو گردید.

خبرنگار مروفایتی در شنو، اسم این کولبر کورد را “خالد احمدیان” حسن و از هالی روستای “ده گرجی” از توابع بخش نالوس شنو اعلام کرده است.

به گفته‌ی یک منبع آگاه، نیروهای سپاه پاسدراران رژیم ایران در مناطق زیوکه و کونه لاجان از توابع پیرانشهر و نزدیک به مرز اقلیم کوردستان به کولبران کورد تیراندازی کرده‌اند.

در روزهای گذشته نیز، تعداد زیادی از کولبران کورد در مناطق مرزی سردشت و شنو به دلیل ریزش سنگین بهمن کشته و زخمی شدند.

همچنین یک سرباز اهل شهرستان زنجان نیز که همراه دیگر سربازان مناطق مرزی ارومی به کمین کولبران رفته بود، به دیل ریزش بهمن جانش را از دست داد.

خبرگزاری‌‌ ایلنای رژیم اسلامی ایران در راستای توجیه تیراندازی و کشتار بیش از حد کولبران گزارشی منتشر نموده است که کولبران کورد را به قاچاقچی و از وارد کنندگان اسلحه معرفی نموده است.

گزارش این رسانه‌ی حکوتی و بازتاب آن در خبرگزاری دویچه ویله در حالی است که اخیرا ژیار گل از گزارشگران کورد بی‌بی‌سی گزارشی تکان دهنده از وضعیت کولبران کورد تهیه نمود که کولبران کورد علی‌رغم کهولت سن در مرزها به جابجایی لاستیک، کولر گازی، تلویزیون و پوشاک بچه‌ می‌پردازند.

در سالیان اخیر صدها کولبر کورد به دست نیروهای نظامی رژیم ایران در مرزها کشته شدند، که واکنش نهادهای بین الملی مدافع حقوق بشر را در پی داشته است.