تهدید جدی خانواد‌ی مهدیس میرقوامی توسط اطلاعات تا سابقه‌ی فعالیت و محکومیت‌های این فعال دانشجویی

0
2656

مروفایتی: به دنبال انتشار خبر خودکشی مهدیس میرقوامی، از فعالین دانشجویی سابق در دانشگاه رازی کرماشان، که با احکام تعلیق و جریمه روبرو شده بود، نیروهای اطلاعاتی بر فشارها و تهدیدات خود علیه خانواده‌ی این دختر کورد افزوده است.

انتشار گزارش خودکشی و تعرض مأموران اطلاعات رژیم به این دختر کورد، واکنش تند و خشم کاربران و فعالین حوزه‌‌ای زنان و حقوق بشری را در پی داشته است.

نیروهای امنیتی رژیم ایران به خانواده‌ی این فعال دانشجویی اعلام کرده‌اند، که انتشار خبر خودکشی دختر آنها، خوراک تبلیغاتی رسانه‌های “ضد انقلاب” شده است.

مهدیس میر قوامی پیشتر همراه تعدادی از فعالین دانشجویی دانشگاه کرماشان به نامهای (مجید شخ انصاری، محمد اسماعیلی مدیر مسوول سابق نشریه دانشجویی بیستون ، پوریا نادریان، پوریا کاروان، نازنین چراغی و روشنک امیریان) به دلیل فعالیت‌های دانشجویی به کمیته‌ی انضباطی احضار شده بود.

این دختر دانشجوی کورد که با ماهنامه هسته علمی گروه اقتصاد دانشگاه رازی نیز همکاری داشت، همراه دیگر فعالین دانشجویی به ٧٠ ترم محرومیت از تحصیل و پرداخت ١٥ ملیون جریمه نقدی و محرومیت‌های تحصیلی محکوم شده بود، بهمن ماه سالجاری پس از احضار و نگهداری ٢ روزه‌ی وی در اداره‌ی اطلاعات کرماشان به زندگی خود پایان داد.

به نوشته‌ی رسانه‌های حقوق بشری و به گفته‌ی یک منبع آگاه، این دختر مهندس از طرف عناصر اطلاعاتی رژیم ایران در کرماشان مورد تعرض قرار گرفته بود که به همین دلیل از طریق خوردن قرص برنج به زندگی خود پایان داد.

نیروهای اطلاعاتی رژیم در کرماشان اعضای خانواده‌ی این فعال دانشجویی سابق دانشگاه رازی کرماشان را مورد تهدید قرار داده‌اند که از مصاحبه و گفتگو با رسانه‌ها خودداری کنند و حتی دلیل مرگ خودکشی وی را دلایل اجتماعی دیگر قلمداد کنند.

پیشتر نیز نیروهای اطلاعاتی رژیم در کرماشان، شلیر فرهادی دارای مدرک لیسانس علوم سیاسی را به مدت ٤ ماه بازداشت کرده بودند، که بلافاصله پس از آزادی از بازداشت به زندگی خود پایان داد.

بنا به گزارشات و گفته‌ی زندانیان سابق، نیروهای اطلاعاتی برای اعتراف گیری و یا مجبور نمودن متهمین به کارهای مورد نظر وزارت اطلاعات، افراد بازداشت شده را تهدید به تجاوز و حتی مورد تعرض جنسی قرار می‌دهند.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماحی ضمن محکوم نمودن اعمال غیر انسانی مأموران اطلاعاتی رژیم ایران، درخواست نموده‌اند که روز جمعه ٢٤ فوریه (٦ اسفند ماه ) به نام مهدیس میرقوامی ” #رۆژی_مەهدیس  “نامگذاری شود.