دادستانی ایران: “محمد نظری صلاحیت عفو را ندارد”+نامه

0
1781

مروفایتی: دادستانی ایران طی نامه‌ای مخالفت خود را با عفو محمد نظری، از باسابقه‌ترین زندانیان سیاسی در ایران، اعلام کرده است.

طی نامه‌ای که محمد نظری از داخل زندان به دست خبرنگار مروفایتی رسیده است، آمده که اتلاعات ارومیه نیز با انتقال و آزادی وی از زندان مخالفت نموده است.

دادستانی ایران در نامه‌ای که روز سه‌شنبه ٣ اسنفند ماه به آقای نظری در زندان رجایی شهر کرج ارسال کرده، دلیل عدم موافقت خود را با عفو آقای نظری، “احراز نشدن صلاحیت عفو” وی اعلام نموده است.

در مت اخیر نیز محمد نظری همراه با عمر فقیه‌پور و خالد فریدونی به منظور انتقال به زندان ارومیه توسط نیروی انتظامی از زندان رجایی شهر کرج خارج شدند، اما به دلیل نقص در مدارک به زندان رجایی شهر کرج بازگردانده شدند.

 آقای نظری در نامه‌ای که متعاقبا به خبرنگار مروفایتی ارسال کرد، این خبر را تأیید نمود، که به گفته‌ی نیروی انتظامی نقص در پرونده و مدارک آنها دلیل بازگردادن به زندان رجایی شهر کرج بوده است.

محمد نظری که بعد از عثمان مصطفی‌پور، باسابقه‌ترین زندانی سیاسی در ایران محسوب می‌شود، از سال ٢٣ سال قبل در زندان‌‌های رژیم ایران بسر می‌برد و تاکنون حتی از حق مرخصی نیز محروم بوده است.

متن نامه‌ی آقای نظری در پی می‌آید:

امروز سه‌شنبه نامه‌ای از دادستانی برایم ابلاغ شد، که نوشته بود (به علت احراز نشدن صلاحیت عفو شما مورد موافقت قرار نمی‌گیرد. چند ماه پیش هم نامه‌ای با این مضمون از سوی اطلاعات ارومیه فرستاده شد که در آن علاوه بر آزادی از انتقال من به زندان ارومیه مخالفت شده بود).