نشمیل سهرابی با قید وثیقه 30 ملیون تومانی به طور موقت آزاد شد

0
1288

مروفایتی: بر اساس گزارش خبرنگار مروفایتی از بوکان، نشمیل سهرابی، هنرمند کورد اهل شهرستان بوکان که روز شنبه‌ ٢بهمن ماه ساعت ٨ صبح نیروهای اداره‌ اطلاعات رژیم ایران در بوکان بازداشت شده بود امروز 5شنبه 28 دی ماه 1395 شمسی با تودیع وثیقه 30ملیون تومانی به طور موقت آزاد شد.

وی روز چهارشنبه در داگاه انقلاب مهاباد به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد تفهیم اتهام شد اما توسط قاضی پرونده تا زمان برگزاری دادگاه با قید وثیقه و بطور موقع آزاد نموده است.

یكی از نزدیكان خانواده‌ سهرابی پس از دستگیری این هنرمند کورد به‌ گزارشگر مروفایتی گفته بود: ساعت ٨ صبح نیروهای اداره‌ اطلاعات بوکان به‌ بدون داشتن هیچگونه‌ مجوز قانونی و قضایی وارد منزل پدری نشمیل شدند و ضمن تفتیش منزل و وسایل شخصی نشمیل او را بازداشت كردند .
این عضو نزدیك به‌ خانواده‌ سهرابی گفت: در حین تفتیش منزل یكی از ماموران زن اداره‌ اطلاعات با بیحرمتی و بلند كردن دست بر روی نشمیل به‌ ایشان دستنبد زده‌اند .
اداره‌ اطلاعات بوکان دلیل بازداشت این هنرمند و نقاش كورد را تبلیغ برای سالگرد تاسیس جمهوری كوردستان و پخش تراكت و عكسهای جمهوری كوردستان و پیشوا قاضی محمد اعلام كرده‌ است .