یک شهروند کورد خراسانی در زندان قزلحصار کرج اعدام شد

0
1654

مروفایتی: سحرگاه روز پنج‌شنبە  ٢٨ بهمن‌ماه 1395 شمسی، حکم اعدام یک شهروند کورد خراسانی در زندان قزلحصار کرج بە اجرا در آمد.

مهدی فیاض پسندیده، متاهل، اهل شیروان از توابع استان خراسان شمالی، از سالن ۳ واحد ۲ زندان قزلحصار، متهم به حمل و نگهداری یک کیلو و چهارصد و پنجاه گرم شیشه، در سال 1391 شمسی بازداشت شده بود.

یک منبع نزدیک به خانواده فیاض پسندیده در مورد نحوه بازداشت و محکومیت این زندانی به گزارشگر هرانا گفته است: “مهدی گچکار بود و برای کار به کرج به منزل یکی از دوستانش رفته بود. نیمه شب صاحبخانه فرزندش را به دکتر برده بود که مامورها داخل خانه می آیند و مهدی و مواد را با خود برده بودند. هر چند وکیل داشت و ۲ بار هم برای عفو و بخشودگی اقدام کرده بود، اما موفق به رهایی از اعدام نشد.”

همچنین به گزارش خبرگزاری هرانا، سپیده دم روز چهارشنبه، ۲۷ بهمن ماه، زندانی عبدالحکیم کوهکن، اهل بلوچستان و متهم به حمل و نگهداری ۲کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین پس از طی تشریفات قضایی با حضور دادستان و قاضی ناظر بر زندان در زندان میناب اعدام شد.

اجرای حکم این زندانی که بواسطه حکم دادگاه انقلاب شهر میناب به اعدام محکوم شده بود تاکنون از سوی مراجع قضایی اطلاع رسانی نشده است.